Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chronq:

Verkar finnas en till salu på marknaden nu!

Var då?

Permalänk
Medlem

Kan/har någon tagit del av detta erbjudande?

Permalänk
Medlem

Någon som kör denna skärm med en Mac?
Har nya Mac Mini fullt stöd för denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALofving:

Vart är finns den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Vart är finns den?

Oj juste glömde skriva det. Det är från Banggood. Men tror bara som man kan ta del av detta erbjudandet från Australien eller Ryssland?
https://www.banggood.com/marketing-huge-clearance-sale/tid-21...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALofving:

Oj juste glömde skriva det. Det är från Banggood. Men tror bara som man kan ta del av detta erbjudandet från Australien eller Ryssland?
https://www.banggood.com/marketing-huge-clearance-sale/tid-21...

Jag tror det var begränsat till 100 ex dessutom, så de är long gone

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Någon som har jämfört mot Samsungs g5 34”?
Man hamnar bra nära i pris oavsett känns det som.

Permalänk
Medlem

Ni som kör med gasarmar till era xiaomi, vilken använder ni er av då? Funkar den bra så länka gärna! Är på jakt efter någon bra!

/G

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Ni som kör med gasarmar till era xiaomi, vilken använder ni er av då? Funkar den bra så länka gärna! Är på jakt efter någon bra!

/G

Jag använder en North Bayou F150 (väggmonterad) som jag är väldigt nöjd med. Köpte den för slippa skärmfoten och för att kunna vrida skärmen 180 grader, så man kan kolla på vertikala videos och bilder. Det finns modeller som är skrivbordsmonterade också, men vet inte om dom klarar av att vridas 180 grader då. Väldigt bra byggkvalité för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChefRhythm:

Jag använder en North Bayou F150 (väggmonterad) som jag är väldigt nöjd med. Köpte den för slippa skärmfoten och för att kunna vrida skärmen 180 grader, så man kan kolla på vertikala videos och bilder. Det finns modeller som är skrivbordsmonterade också, men vet inte om dom klarar av att vridas 180 grader då. Väldigt bra byggkvalité för priset.

Okej, är du nöjd med den? orkar den hålla uppe "tilten" på skärmen? det orkar inte mitt stativ idag nämnligen.
Jag hittade det här, det verkar vara samma fast för skrivbordet.

https://www.amazon.se/skrivbordsstativ-monitorarm-gasfj%C3%A4...

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Första meningen: "...som jag är väldigt nöjd med".

Jo då, tilten orkar utan problem. Skärmen väger 5.8kg utan foten, armen är godkänd för 7kg.
Tilten blir dock låst, du kan inte tilta utan att skruva upp/skruva fast skruvarna igen.
Men jag tror inte att du kommer kunna vrida skärmen 180 grader med den bordsmonterade versionen eftersom dessa modeller egentligen är gjorda för skärmar som är 17-27 tum.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men mailade Mi-store och frågade om lagerstatusen på skärmen..

- ”Dessvärre har vi fått information om att denna produkt inte väntas komma in förrän i september som tidigast, så vi få tyvärr be dig att avvakta.”

Verkar som att det alternativet är uteslutet, jag som behöver skärm omgående! 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men mailade Mi-store och frågade om lagerstatusen på skärmen..

- ”Dessvärre har vi fått information om att denna produkt inte väntas komma in förrän i september som tidigast, så vi få tyvärr be dig att avvakta.”

Verkar som att det alternativet är uteslutet, jag som behöver skärm omgående! 😂

😣 ser ju ut på prisjakt som utbudet börjar öka, men har blivit lurad förr. Lagerstatus "på fjärrlager" ger jag inte mycket för.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funderar på att prova på denna istället, ingen som köpt en? Dom ser onekligen väldigt lika ut!

https://www.komplett.se/product/1148697/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Skrivet av Hiawatha:

Funderar på att prova på denna istället, ingen som köpt en? Dom ser onekligen väldigt lika ut!

https://www.komplett.se/product/1148697/gaming/spelutrustning...

Köpte 34c401 och är nöjd. Det märks väl att det inte är någon topp-skärm men förvånansvärt bra för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Funderar på att prova på denna istället, ingen som köpt en? Dom ser onekligen väldigt lika ut!

https://www.komplett.se/product/1148697/gaming/spelutrustning...

Tackar för länken, beställer nog en sådan idag.

Edit: Så, då var den skärmen beställd!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Tackar för länken, beställer nog en sådan idag.

Edit: Så, då var den skärmen beställd!

Jag hade den. Returnerade pga för mycket ojämn ljusbleeding, men det är ju inget specifikt mot just den utan kan ju hända vilken skärm som helst. Tyckte den var clean som tusan, och det är samma display i.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Jag hade den. Returnerade pga för mycket ojämn ljusbleeding, men det är ju inget specifikt mot just den utan kan ju hända vilken skärm som helst. Tyckte den var clean som tusan, och det är samma display i.

Är det garanterat samma panel som i Xiaomin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Är det garanterat samma panel som i Xiaomin?

Hmm inte 100% men läste någonstans att alla som ligger i denna prisklass med samma Specs är Display från Samsung, dvs fanns.
Går säkert söka sig efter svar på Google

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av speffy:

Någon som kör denna skärm med en Mac?
Har nya Mac Mini fullt stöd för denna?

Funkar utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Är det garanterat samma panel som i Xiaomin?

har för mig att dom flesta 1500R i lägre prisklassen använder samsungs panel som i xiaomi med VA panel.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

En polare som beställt på NetOn.. blev erbjuden en AOC CU34G2X för samma pris (4490) då de ansåg sig inte kunna leverera

Permalänk
Medlem

Fick besked från Inet nu
"Tyvärr så vet vi inte så mycket mer om den xiaomi skärmen den verkar väldigt svår att få tag på i dagsläget tyvärr. Kan vara så att den inte kommer in alls igen eller att det är något som dyker upp i framtiden men just nu ser det inte ut att vara någon aktuell produkt är jag rädd"

Permalänk
Medlem

Har haft min ett par månader nu, och jag är hur nöjd som helst

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Jag hade den. Returnerade pga för mycket ojämn ljusbleeding, men det är ju inget specifikt mot just den utan kan ju hända vilken skärm som helst. Tyckte den var clean som tusan, och det är samma display i.

Hämtade ut min idag, helt ok med backlight bleeding, ojämn men går att leva med. Däremot så är det en död pixel på lite halvt taskigt ställe och är skeptisk till att Svive skulle ha super bra pixelgaranti på endast en svart pixel så får leva med det.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Hämtade ut min idag, helt ok med backlight bleeding, ojämn men går att leva med. Däremot så är det en död pixel på lite halvt taskigt ställe och är skeptisk till att Svive skulle ha super bra pixelgaranti på endast en svart pixel så får leva med det.

Ajdå :/

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Oklart om någon länkat förut men den finns i lager här:
https://www.amazon.se/Xiaomi-BHR4269GL-computer-monitor-pixel...

Om det nu är samma? Kanske missade något när jag klickade hem lite prylar till garaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Oklart om någon länkat förut men den finns i lager här:
https://www.amazon.se/Xiaomi-BHR4269GL-computer-monitor-pixel...

Om det nu är samma? Kanske missade något när jag klickade hem lite prylar till garaget.

Modellnumret stämmer överens så det verkar vara samma ja.

Power verkar ha några i lager också. Lite högre pris dock.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Modellnumret stämmer överens så det verkar vara samma ja.

Power verkar ha några i lager också. Lite högre pris dock.

Okey ja nu när priset ligger där uppe kan man lika gärna ta Samsungs 🤔förmodligen bättre pixel garanterat.. Men kan såklart ha helt fel