Permalänk

Ipad one drive

Tjena! vi är ett gäng på en avdelning som fått oss en ipad vi ska dela på för att göra lite tester med bilder osv.
Så min fråga är kan vi alla ha våra egna onedrive konton o ha våra egna bilder/filer på eller måste vi ha ett gemensamt o dela på?
OM de går med flera, kommer ja kunna komma åt min kollegas bilder/filer via min egna inloggning eller blir de "osynligt" för oss andra?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ja, ni kan lägga in flera konton i OneDrive-appen på iOS. Men det är inget lösenordsskydd när man byter emellan konton, så visst kan någon rota bland dina filer utan att du vet om det.

Ett annat alternativ kanske är att skapa ett nytt OneDrive-konto för iPaden, och dela mappen till alla användare?

Permalänk

Okej så man kan inte använda sitt personliga konto o lösenord på onedrive för att ha sina egna saker på själva kontot? så när nästa person kommer så loggar den in med sin mail o lösen o har tillgång till sina egna saker, Och inte andras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrOxY_1337:

Okej så man kan inte använda sitt personliga konto o lösenord på onedrive för att ha sina egna saker på själva kontot? så när nästa person kommer så loggar den in med sin mail o lösen o har tillgång till sina egna saker, Och inte andras.

Tror jag missförstod din fråga. Om användare #1 loggar ut från sitt konto, och användare #2 sen loggar in - så kommer självklart inte användare #1's filer synas för användare #2.

Permalänk
Skrivet av Skyclaw:

Tror jag missförstod din fråga. Om användare #1 loggar ut från sitt konto, och användare #2 sen loggar in - så kommer självklart inte användare #1's filer synas för användare #2.

Okej såvida man inte själv väljer att dela dom eller göra dom synliga? Antar jag?