hjälp med värdering av snes

Permalänk
Medlem

hjälp med värdering av snes

Hej!

Har haft en gammal snes hemma lite för länge nu, med runt 10h speltimmar sen jag köpte den för 10 år sen. Så det börjar bli dags att göra av med den. Dock så har jag lite svårt att värdera spelen. Vad tror ni det kan vara värt?

Snes basstation, med kartong, sladdar för antenn och RCA samt nätkabel.
2 kontroller
Spel:
Sim city 2000
Harvest moon (med manual)
A link to the past (med manual)
Street fighter 2
Super Mario All stars
Cliffhanger
Judge Dredd
Super Mario Kart

Vissa spel är ju inte så mycket värda, men om jag hajat rätt så kan både harvest moon och a link to the past vara värt något?

Permalänk
Medlem

Komplett SNES i box hamnar på kring 600kr+ beroende på skick på både kartong och frigolit. Är det en mer ovanlig version så går priserna upp. Betalande själv senast strax över 800kr för den här versionen. Saknas dock någon manual för 100% komplett:

Är alla spel lösa utan kartong? Endast Harvest Moon och Link to the past som har manual? Alla SCN?
Om så är fallet så bör du få något kring den här summan:

Sim city 2000 - 50 - 150 kr
Harvest moon (med manual) - 600-1000 kr
A link to the past (med manual) - 350 - 500 kr
Street fighter 2 - 100 - 150 kr
Super Mario All stars - 150 - 200 kr
Cliffhanger - 50 - 100 kr (inga avslutade auktioner men finns hos företag till salu för 150kr/st)
Judge Dredd 50 - 150 kr (svår gissning, inga avsluta auktioner men osålda med manual för 250kr)
Super Mario Kart - 150 - 200kr

Detta är om du säljer allt löst, oftast mindre om du säljer allt i ett paket.
Observera att om det är regioner från UKV, NOE eller USA så minskar värdet så länge det finns SCN .

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Komplett SNES i box hamnar på kring 600kr+ beroende på skick på både kartong och frigolit. Är det en mer ovanlig version så går priserna upp. Betalande själv senast strax över 800kr för den här versionen. Saknas dock någon manual för 100% komplett:
https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/dI8AAOSwGNxbCHwL/$_86.JPG

Är alla spel lösa utan kartong? Endast Harvest Moon och Link to the past som har manual? Alla SCN?
Om så är fallet så bör du få något kring den här summan:

Sim city 2000 - 50 - 150 kr
Harvest moon (med manual) - 600-1000 kr
A link to the past (med manual) - 350 - 500 kr
Street fighter 2 - 100 - 150 kr
Super Mario All stars - 150 - 200 kr
Cliffhanger - 50 - 100 kr (inga avslutade auktioner men finns hos företag till salu för 150kr/st)
Judge Dredd 50 - 150 kr (svår gissning, inga avsluta auktioner men osålda med manual för 250kr)
Super Mario Kart - 150 - 200kr

Detta är om du säljer allt löst, oftast mindre om du säljer allt i ett paket.
Observera att om det är regioner från UKV, NOE eller USA så minskar värdet så länge det finns SCN .

Tack, stämmer att alla spel är lösa. Allt är PAL modellen, vad innebär SCN? Står SNSP, SNSP-UKV, på de flesta.

Bör jag sälja harvest moon löst?

Permalänk
Medlem

Ja, gör inte om mitt misstag att lägga upp en massa spel utan att läsa på om värdet innan. Jag gjorde det här i marknaden förra helgen. Nu blev det budgivning och jag och köpare har kommit överens om ett pris som båda tycker är ok men herregud vilken ångest jag hade när jag såg priserna rusa iväg och jag inte hade koll på varför. Dessutom kändes det som att folk skulle misstänka mig för att använda lockpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Tack, stämmer att alla spel är lösa. Allt är PAL modellen, vad innebär SCN? Står SNSP, SNSP-UKV, på de flesta.

Bör jag sälja harvest moon löst?

Jodå, sälj allt separat på Tradera är min rekommendation, något jag själv alltid gör.
SCN, UKV, NOE och USA är regionskoder, SCN står för Skandinavien, UKV för Storbritannien, NOE för någon anledning oftast Tyskland och då USA för NTSC USA.
Folk i Skandinavien föredrar att ha SCN märkta spel vilket gör att de har lite högre pris, själv är jag inte så brydd så länge det är engelsk text i spelet.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPasty:

Ja, gör inte om mitt misstag att lägga upp en massa spel utan att läsa på om värdet innan. Jag gjorde det här i marknaden förra helgen. Nu blev det budgivning och jag och köpare har kommit överens om ett pris som båda tycker är ok men herregud vilken ångest jag hade när jag såg priserna rusa iväg och jag inte hade koll på varför. Dessutom kändes det som att folk skulle misstänka mig för att använda lockpriser.

Var väl nånstans vid din annons jag insåg att jag också borde göra av mig med mitt snes!

Skrivet av Pnorberg:

Jodå, sälj allt separat på Tradera är min rekommendation, något jag själv alltid gör.
SCN, UKV, NOE och USA är regionskoder, SCN står för Skandinavien, UKV för Storbritannien, NOE för någon anledning oftast Tyskland och då USA för NTSC USA.
Folk i Skandinavien föredrar att ha SCN märkta spel vilket gör att de har lite högre pris, själv är jag inte så brydd så länge det är engelsk text i spelet.

Tänkte nog slänga ut allt på blocket, förutom harvest moon. Har inte riktigt intresset att skicka iväg alla grejer till olika platser. Och jag kommer oavsett få tillbaka pengarna jag lagt på allt, vilket är 800-1000kr.