Går ej att överföra bilder från iPhone till pc?

Permalänk

Går ej att överföra bilder från iPhone till pc?

Hej!

Jag försöker överföra mina bilder på iphonen 8 till min dator (pc).

Jag kopplade iphonen som vanligt till datorn och öppnade den så jag ser alla filer. Sen skapade jag en mapp på datorn (pc) och började klippa ut och klistra in..

funkade några hundra bilder, sen slutar det helt att fungera. provade flera gånger.

bytte dator men problemet kvarstår.

Har gjort detta tidigare och det har fungerat utan problem. Dock denna gång var det extremt mycket bilder jag skulle föra över.
Har iPhonen nån (gräns) (spärr) i antal? eller liknande.

Någon som kan hjälpa mig hur jag ska få in mina bilder på datorn smidigt?

Och jag vill (klippa ut) inte kopiera. och (klistra in)

/per

Permalänk

Har lidit med liknande problem nyligen. Min lösning blev att använda ett program som heter: EaseUS MobiMover. Fungerade perfekt första gången jag provade.

Permalänk
Medlem

Jag tror det har med USB-portarna att göra, prova flera olika!

Permalänk
Skrivet av TutenStain:

Har lidit med liknande problem nyligen. Min lösning blev att använda ett program som heter: EaseUS MobiMover. Fungerade perfekt första gången jag provade.

Tack för tipset! Ska genast testa

Skrivet av Rekl3M:

Jag tror det har med USB-portarna att göra, prova flera olika!

Tack!
Jag har testat, tom bytt till en helt annan dator.
Tror problemet ligger i iphonen. Och finns säkert nån logisk lösning varför det är så.

Permalänk
Skrivet av TutenStain:

Har lidit med liknande problem nyligen. Min lösning blev att använda ett program som heter: EaseUS MobiMover. Fungerade perfekt första gången jag provade.

Sådär!

Tack för det!. Nu ligger bilderna där dem ska.

Såg det gick och skicka kontakter m.m... Grymt bra program du hittat

Permalänk
Skrivet av jolly0000:

Sådär!

Tack för det!. Nu ligger bilderna där dem ska.

Såg det gick och skicka kontakter m.m... Grymt bra program du hittat

Kul! Haha, jag spenderade allt för lång tid nyligen för att försöka föra över mina bilder ifrån iPhone 8 till datorn för bara någon vecka sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TutenStain:

Har lidit med liknande problem nyligen. Min lösning blev att använda ett program som heter: EaseUS MobiMover. Fungerade perfekt första gången jag provade.

Tack för detta!

Förstår inte varför det ska vara så struligt att överföra på "vanligt" sätt.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Gå in i Inställningar/Bilder. Längst ner ser du “överför till Mac eller PC”. Se till att ”Behåll original” är ibockat.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest