Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

socket.io auto update vid DB förändringar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2009

socket.io auto update vid DB förändringar

Hej

Har min backend nedan som pratar med en SQL db:

let SQLConn = mysql.createConnection('mysql://djcp7bmvky3s0mnm:osp74zwrq5ut4gun@m60mxazb4g6sb4nn.ch...'); console.log("Ansluten till DB :)"); //console.log(SQLConn); //runSQLConn(correctSQLStatements('default')); //function runSQLConn(currentStatement) { // Creates a connection between the server and my client and listen for SQL changes ioListen.on('connection', (listen) => { listen.on('SQLDataListen', function (data) { SQLConn.connect(function(err) { if (err) throw err; SQLConn.query(correctSQLStatements('default'), function (err, sqlResult) { console.log(sqlResult); console.log('40'); if (err) { SQLConn.release(); return; } ioListen.emit('do_something', (sqlResult) => { console.log(sqlResult); }) //SQLConn.release(); }); }); });

Målet är att sql datan loggas till min terminal och det bör det om jag bara lägger, koden enligt:

SQLConn.connect(function(err) { if (err) throw err; SQLConn.query(correctSQLStatements('default'), function (err, sqlResult) { console.log(sqlResult); console.log('40'); /* if (err) { //SQLConn.release(); return; } */ /* ioListen.emit('do_something', (sqlResult) => { console.log(sqlResult); }) */ //SQLConn.release(); }); });

Vill alltså att datan visas i terminalen inkl att den auto update när jag manuellt lägger något i db, går det?

Mvh Fredrik

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i7 - 8700K, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, 16GB RAM and Asus GTX1080

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2002

Change Data Capture (CDC) kanske vore något? Finns en del olika projekt på https://github.com/wushujames/mysql-cdc-projects/wiki

flippy @ Quakenet