Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Threadripper 3000 får moderkort från MSI

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Threadripper 3000 får moderkort från MSI

Threadripper 3000 är rejäla doningar till processorer, och MSI:s moderkort med styrkretsen TRX40 är likvärdigt rejäla.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2009

Fan/100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Jun 2016

Haha , fläkten här med men va fxn, så mycket ström drar inte den kretsen det har De8ouer bevisat ju så vaför envisas med en fläkt lever vi inte i 2019 eller

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build Lian Li Dynamic Rev 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Är jag självisk om jag tycker att det är synd att dessa inte lottas ut på Sweclockers live?:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Tip Top:

Haha , fläkten här med men va fxn, så mycket ström drar inte den kretsen det har De8ouer bevisat ju så vaför envisas med en fläkt lever vi inte i 2019 eller

Det är bland annat "M.2 SHIELD FROZR" som ses i bilderna, och dessa nya "kanalfläktar" syftar till att hålla hastigheter uppe på diskar som håller duktigt ös eftersom dagens varianter är kända för att ta knä och gå slött vid överhettning.

I övergången till gen4/5 kommer det förmodligen att inledningsvis bli en liten återgång till varierade typer av fläkt på brädorna när ett hölje kylfläns är undermåligt.

Citera för svar :)

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Bara jag som har missat vad det är för PCI-E x16 kort som är med på bilderna?

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Fluf:

Bara jag som har missat vad det är för PCI-E x16 kort som är med på bilderna?

Det är ett M.2 Xpander Aero.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

lol mer fläktar ala stenålder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av dussin:

Det är bland annat "M.2 SHIELD FROZR" som ses i bilderna, och dessa nya "kanalfläktar" syftar till att hålla hastigheter uppe på diskar som håller duktigt ös eftersom dagens varianter är kända för att ta knä och gå slött vid överhettning.

I övergången till gen4/5 kommer det förmodligen att inledningsvis bli en liten återgång till varierade typer av fläkt på brädorna när ett hölje kylfläns är undermåligt.

Skrivet av Nivity:

lol mer fläktar ala stenålder.

stilrent kort.
som sagt fläktar krävs med arbetsmaskiner med upp till 64 kärnor

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Flopper:

stilrent kort.
som sagt fläktar krävs med arbetsmaskiner med upp till 64 kärnor

Och tydligen mainstream maskiner med långt under 64 kärnor.