Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Sök box med Ctrl+F funktion som accepterar enter knapp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2009

Sök box med Ctrl+F funktion som accepterar enter knapp

Hej! Just nu har jag den klara koden nedan som i stort sätt gör det jag vill att den ska göra men med en liten miss. Den funkar precis som Ctrl+F gör vilket jag vill men just nu så måste vi klicka på sök knappen vid första sökningen men vi kan fortsätta att trycka på enter därefter. Jag vill helt enkelt att den ska acceptera enter redan vid första sökningen samtidigt som söknappen är ett alternativ.

Någon som har en idé?

Jag hoppas ni förstår min fråga xD... Tack på förhand!

<!--BEGIN SEARCH BOX -->
<div class="search_box">
<div><input id="search" type="textarea" /> <input id="submit_form" onclick="checkInput()" type="button" value="Sök" /></div>

<div>&nbsp;</div>

<div>
<p>2019-11-11 - 2020-01-10 - Testing line 837<br />
<a href="">PDF</a></p>

<p>2019-11-04 - 2019-11-24 - Testing 2, line 607, 627, 697<br />
<a href="">PDF</a></p>

<p>2019-10-30 - 2019-11-29 - Testing 3, line 55, 75, 291<br />
<a href="">PDF</a></p>

<p>2019-10-31 - 2019-11-04 - Testing 4, line 423,424<br />
<a href="">PDF</a></p>
</div>
</div>
<!--END SEARCH BOX --><script>
function checkInput() {
var query = document.getElementById('search').value;
window.find(query);
return true;
}
</script>

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Ett alternativ är att du sätter en eventlistener på inputen för keypress, och om användaren trycker enter (13) så trigga button click genom JS.

Annat alternativ är att wrappa allt i en form och göra om din knapp till en submit, då kommer enter att fungera för att submitta formen.

Var det så du menade?

Skickades från m.sweclockers.com