Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Optimera Red Dead Redemption 2 – SweClockers hittar prestandatjuvarna

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Optimera Red Dead Redemption 2 – SweClockers hittar prestandatjuvarna

Att trimma in inställningarna i spel är inte lätt. SweClockers bjuder på en rejäl genomgång och rekommenderade nivåer för vettig prestanda.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Sådana här artiklar ser jag gärna mer av!

Klicka på citera när du ska svara någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2005

Köpte spelet precis, perfekt guide! Slipper man sitta o leta själv efter optimerade inställningar!

| i9900K @ 5.1GHz | Asus 1080Ti @ 2076MHz | Corsair 32GB DDR4 @ 3466MHz CL16 | EK Custom Loop | Asus 43" XG438Q | Samsung M2 EVO 970 500GB | Soundblaster Z | Fractal Design R6 TG | Asus Z390-A Prime |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Diggar detta koncept.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

När ni gör tidsödande tester som dessa så känns det lite extra bra att jag inte blockerar annonser på er sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Speldator - Skärm: Acer Predator XB271HU/Dell U2713HM Chassi: Fractal Define C Moderkort: Asus Prime Z370-A CPU: 8700K Kylning: Noctua NH-D15S GPU: EVGA 1080 Ti SC2 RAM: Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung 840 Pro 512GB/850 EVO 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2001

@Kenneth riktigt bra jobbat!
Nu förtjänar du verkligen ett par riktigt fina öl och bra whisky imorgon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Tusen tack för detta, uppskattas enormt.
Började själv göra egna tester med alla olika presets men jag gjorde bara sämsta kvalité och bästa kvalité sen orkade jag inte mer hehe.

Med dessa inställningar fick jag med datorn i signatur (8700K + 1080TI) 51 fps average i full 3840x2160, vilket är ganska spelbart med handkontroll. Men med 0.75 i resolution scale (alltså 1620p) blev det 71 fps average vilket är väldigt spelbart med adaptiv sync.

Main: i7-8700K, ROG Z370-F, 32GB 3200MHz, GTX 1080 TI FE, ~4.25TB SSD, Define C, Kraken X62 (NF-A14 iPPC-3000 fläktar), XV273K [4K 27" 120Hz], C27JG50 [1440p 27" 144Hz], K65 LUX RGB [MX Red], Deathadder Elite, DT770 Pro [32Ω]
Unraid Server: Ryzen 1700X, AX370-Gaming K7, 16GB ECC, Define R6, ~40 TB HDD, 250GB 960Evo NVMe cache

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2007

Ja texturer vill man ju ha upp och anisotropisk filtering. Jag skulle däremot aldrig tumma på att åtminstone ha någon form av kantutjämning. All form av shimmering är oerhört störande kan jag tycka. Hur skiljer sig skuggor över hela spektrat? Jag menar, low är kanske att ta i? Att gå från ultra till high eller medium brukar ge rätt bra boost utan att förstöra allt för mycket. Men low kanske ser bra ut i era ögon? Har inte spelet själv ännu så kan inte bedöma det.

Skrivet av lambdan:

Tusen tack för detta, uppskattas enormt.
Började själv göra egna tester med alla olika presets men jag gjorde bara sämsta kvalité och bästa kvalité sen orkade jag inte mer hehe.

Med dessa inställningar fick jag med datorn i signatur (8700K + 1080TI) 51 fps average i full 3840x2160, vilket är ganska spelbart med handkontroll. Men med 0.75 i resolution scale (alltså 1620p) blev det 71 fps average vilket är väldigt spelbart med adaptiv sync.

Testa att göra ett preset för 4K 30fps och bumpa upp allt så långt det går? Med jämna renderingstider är 30fps att föredra än inkonsekvent bildfrekvens som dippar neråt 40-50 kan jag tycka. Visst... låsta 60fps är väl alltid att föredra, men jag tycker man vänjer sig rätt snabbt vid 30fps om man låser dessa på ett bra sätt. Testa "Adaptive V-Sync (half refresh rate)" i nvidias kontrolpanel? Det är bra att ha lite headroom ovanför 30fps-sträcket innan man låser 30, så man inte får dips ner till 29fps. Det förstör rätt mycket och ökar inputlag.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Ärligt talat så är jag lite småbesviken över krävande det är, finns snyggare spel ute som är bättre optimerat.

Hade förväntat mig en GTA 5 optimerande lansering utav Red Dead 2.

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K 4.5GHz | 32GB RAM | RTX 2080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Tack Swec för detta fina arbetet. Det kommer nog hjälpa flera spelare.

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Maj 2004

@Kenneth: Bra jobbat, tackar och bockar.
Det syns att SweClockers inställningarna gjorde enorm skillnad jämfört med low (även med YouTubes detaljförstörande komprimering) och det till mer än acceptabel prestandaförlust, kul att se att det finns en hel del att vinna med att mixtra lite med inställningarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Det där måste vart ett tidskrävande forskande! Tack för er insats, detta hjälper definitivt :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av Sebastian V:

Ärligt talat så är jag lite småbesviken över krävande det är, finns snyggare spel ute som är bättre optimerat.

I mitt tycke har jag inte sett något snyggare spel än detta. Nämn gärna några.
Testsekvensen är ingen höjdare för att visa hur snyggt detta spel är, långt ifrån.
Där har Rockstar gjort ett dåligt jobb.
Kan ju annars vara det klassiska ”smaken är som baken, delad”.

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av sandlådan:

I mitt tycke har jag inte sett något snyggare spel än detta. Nämn gärna några.
Testsekvensen är ingen höjdare för att visa hur snyggt detta spel är, långt ifrån.
Där har Rockstar gjort ett dåligt jobb.
Kan ju annars vara det klassiska ”smaken är som baken, delad”.

Efter Quake 3 menar du väl?

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Apr 2008

Ett annat tips som kanske kan hjälpa någon:

Jag upptäckte att om Water Physics var maxat och jag är nära vatten (och tittar på det) så påverkar det prestandan jätte mycket. Men sänker jag den två snäpp blir det mycket bättre, men man märker ingen större skillnad i detaljförlust.

Jag har allt annat på High, förutom texturerna och fur som är på ultra (gillar päls) och det flyter riktigt fint

GPU: GTX 1070
CPU: 8700k
RAM: 32GB

MB: ASUS Prime Z370-A | CPU: Intel Core i7 8700k, 3.7GHz | GPU: ASUS Geforce GTX 1070, 8GB | RAM: Corsair 32GB (16x2) DDR4 2666MHz | HD: 2x SSD (1x 250gb + 1x 500gb) + 2 TB Mek HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Mycket bra jobbat! Tack så mycket

Ryzen 3700X | 16GB Ram @ 3800 Mhz CL14 | 2080 TI | 2X 1TB Samsung 970 | Acer XV273K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Sebastian V:

Inte helt oväntat, även GTA 5 är orimligt krävande för det man får.

Hade de haft massa coola next gen effekter och annat så hade man kanske förstått det men på ultra så ser det bara bra ut, inte mer än det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2018

Tack för detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Detta ska jag kika på om jag skaffar spelet igen (haft det till Xbox)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2013

TACK! Precis sån här input jag vill ha för att ha ett hum om var jag kan börja tjäna in FPS på ett vettigt sätt. 👍👍

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll MSI B450 Gaming Plus Max ll
ll 32GB 3 200 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2014

Stort tack för detta! Väldigt uppskattad artikel, slipper själv experimentera och kan istället spela :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

Man bör också tänka på att det helt andra förutsättningar att göra toppgrafik i ett Open World-spel jämfört med typen snitslad bana-spel. Med tanke på det tycker jag att det ser bra ut.

AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire Vega64 LC, Mbpro 15, MacMini.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2010

Det är riktigt jobbigt att ha en i5a med 4c och 4t

Först måste man göra så att spelet kör bara på 2cores annars blir det för mycket stutter. Jag av någon anledning kan inte ens köra med vulkan mitt spel kraschar totalt.

Men med dessa inställningar i DX12 får jag runt 60 fps går ner till 45-50 ibland. Då sitter jag på 6600k 4,5ghz och överklockat 1070 strix

Edit: 60 fps i wish nu är man nere på stadiga 47 yikes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

Mirror, Lightning och water quality var riktiga slaktare på 1080 (utöver några få av de ni kom fram till).

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2010

Tack ni är bäst!!

ASUS GTX 1080 STRIX 8 GB - ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING - i7 8700K "Noctua NH-U12S (P&P)" - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz - M.2 Samsung 960 EVO 500GB & 2x Samsung SSD Evo - Basic 250GB Raid 0 + 2 TB lagring - Fractal design R5 vit
Gear: MSI Optix MAG27CQ WQHD 144Hz Curved - Corsair K70 RGB MX-Brown - Mionix Naos 8200 - Steelseries Ock + Sennheiser Game Zero

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

skam att betala trippel a pris för detta skräpet tycker jag!
kommentaren skulle kanske varit i en tidigare tråd men jag tror många håller med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Boffster:

skam att betala trippel a pris för detta skräpet tycker jag!
kommentaren skulle kanske varit i en tidigare tråd men jag tror många håller med.

Vad yrar du om. Helt OT!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2018

Köpte presis ett 2060S och detta kommer nog väl till nytta då jag ska skaffa spelet
Stort tack för detta. Uppskattas verkligen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Sebastian V:

Snarare skitdåligt optimerat. Vad har de ens hållt på med under 1 år...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2011

Vågar jag ens försöka spela detta i 60fps med ett 1070 i 1440p utan att behöva köra allt på low/med?