Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Får inge internet efter jag installerat drivrutiner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Får inge internet efter jag installerat drivrutiner.

Tjena, har haft min dator stående rätt länge nu för har ej orkat köpa ny ssd (xd) men idag fixade jag det och installerade om windows och drivrutinerna till moderkortet. Står att allt är installerat men får fortfarande inge internet. Någon som vet felet? Hade ej detta problem innan ssdn crasha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Vad har du för komponenter i datorn?
Kan du posta en bild på enhetshanteraren?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Vet ej hur jag lägger upp bild.
Har gtx geforce 970, 8gb ram, intel i5

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av shoxie:

Vet ej hur jag lägger upp bild.
Har gtx geforce 970, 8gb ram, intel i5

Skickades från m.sweclockers.com

Använder du grafikkortet, minnesmodulerna eller cpu:n för att ansluta till nätverket? Om inte tror du inte det kanske vore mer intressant att få veta vad det är för moderkort och/eller nätverkskort? Fabrikat och exakt modellbeteckning.
Är det för mycket begärt av någon som vill ha hjälp att denna också beskriver sin miljö lite mer ingående. T.ex är det Windwos 3.11 eller Windows 10 som är installerat? Vilken felsökning har du gjort0 Borde liksom ligga i eget intresse...

Har du några utropstecken i enhetshanteraren? Beskriv i så fall dessa om du inte lyckas identifiera och installera motsvarande drivrutin.
Tilldelas du någon IP-adress, DNS och gateway och i så fall vad visar dessa? "Start > cmd > c:\>ipconfig /all"
Har du någon annan dator i samma nätverk som fungera så du vet att det inte sammanfaller med andra problem?
Osv.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net