Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Nätverkskortet " dör " vid uppdatering av Geforce Experience

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Nätverkskortet " dör " vid uppdatering av Geforce Experience

Jag kör med Trådlöst närkort ( ASUS PCE-AC68 ) fördomar om trådlöst men tycker det funkar riktigt bra för mig ( routern är på andra sidan lägenheten och har inte lust att gå med kabel kring hela, kör på 5ghz nätet och ligger på 48mb/s när jag laddar ner i regel, 500/100 så är mer en nöjd. Men mitt problem uppstår ALLTID när jag uppdaterar och laddar ner drivrutiner för grafikkortet, när jag har installerat klart det så kopplas närverkskortet bort/ drivrutinerna för det försvinner så jag måste återställa det varjegång. någon som varit med som samma problem förut och har något hum om hur man kan åtgärda detta då det är rätt frustrerande.. ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Grafikkortsinstallern utför förmodligen en PCIe "reset" eller "rescan" vilket innebär att enheter temporärt kopplas bort från systemet. Hade du haft en USB-ansluten WiFi hade du förmodligen inte haft detta problem. Har du provat att flytta wifi-kortet till annan PCIe-slot?