Permalänk
Medlem

Behöver vägledning.

Hej. Jag har ett problem.
En skärm gick sönder på min Vaio SVF1541M1EW.
Bytte skärm. Inget konstigt där men när jag provade så fick jag en knappt synlig skärm. Ljusstyrkan gick inte att ljustera. Provade den gamla skärmen igen och inget ljus på den heller. Det är normala vad jag vet om är att det sitter en inverter med separat strömförsörjning. Men det finns ingenting sådant i det här fallet. Från moderkortet går en 40 pins som går till skärmen och en separat som går vidare till kameran. Har jag missat något här? Kan någon vänlig själ förklara för mig hur denna skärmen är uppbyggd utan inverter? Får den ström via 40 pins kabeln och sen sitter det en inverter integrerad i skärmen. Tror iofs att kabeln kan vara fel på också då det var lite glapp i den innan och som säkerligen blivit sämre efter demontering och montering. Men det är inget fel på bilden förutom att den är knappt synlig. Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag har en idé om säkringen på moderkortet också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Tydligen sköter LVDS kabeln även strömmen fram till backlight också. Har mätt en massa och blir inte klok på resultaten. Säkring är okej. Men likt förbannat ingen ström på inverterns pwr del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.