Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Vad hade du gjort med följande setup?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Vad hade du gjort med följande setup?

Hej!

Tycker om att spela de senaste titlarna och då på High/Ultra med en FPS på ca. 60. Sitter just nu på nedanstående setup och skulle gärna få lite input från er. Vad hade ni gjort med nedanstående?

Nano S
Corsair SF600
Asus Z170i Pro
6700k @4 GHz
16 Gb DDR4 @2133 MHz
NH-U12S
Samsung SSD 850 Evo 500 Gb
MSI 1070ti Gaming

Tack på förhand!

//Viktor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004

Om jag hade haft den setup'en hade jag spelat och surfat på den!

Skämt åsido, vad är din budget och vad vill du åstadkomma?
Skickades från m.sweclockers.com

Citera för svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Vill du ha mer prestanda så måste vi först veta vad som är svagaste länken(troligen grafikkortet) i spelen som just du spelar.
Hur ser belastningen ut på cpu och gpu under en session?

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@RetarDeD:

Hehe!

Jag kan tänka mig att lägga det som krävs för att den skall kunna lira spel som Assassins Creed Odyssey, RDR2, Watch Dogs 3 och ev. Cyberpunk 2077 i High/Ultra i runt 60 FPS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@Litenskit:

När jag spelar AC Odyssey pressar jag GPU till 100% medan CPU ligger strax under, 90-100%.

Värt att tillägga är att jag spelar på en PG279Q.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Dec 2012

Håller med @Litenskit, dessutom är det av väldigt stor betydelse vad du spelar i för upplösning. En dator som maxar mycket i 1080p kan ju vara slö satan i 1440p - för att inte tala om 4K.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av vviikkttoorr:

Hej!

Tycker om att spela de senaste titlarna och då på High/Ultra med en FPS på ca. 60. Sitter just nu på nedanstående setup och skulle gärna få lite input från er. Vad hade ni gjort med nedanstående?

Nano S
Corsair SF600
Asus Z170i Pro
6700k @4 GHz
16 Gb DDR4 @2133 MHz
NH-U12S
Samsung SSD 850 Evo 500 Gb
MSI 1070ti Gaming

Tack på förhand!

//Viktor

Din rigg klarar high/ultra i 60fps i de flesta titlar. Vill du klara allt i 4K high/ultra så föreslår jag att fu köper nästa generations grafikkort med 16GB vram när de kommer ut.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@000ptimus: Som jag skrev ovan, spelar i 1440p.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

En hdd på 4tb?

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av vviikkttoorr:

@000ptimus: Som jag skrev ovan, spelar i 1440p.

Okej, då missade jag det.

Slänga i ett 2060/2070/RX5700?

Ingen vet väl riktigt vad Cyberpunk kommer ha för krav. Men för att spela det i High/Ultra, i 1440p på ca 60FPS lär kosta en uppgradering för många. I och med att din CPU börjar bli till åren så riskerar du att förmodligen behöva byta CPU/mobo för det, och inte bara gpu. Så kanske dags uppgradera redan nu - om du ändå är i ombyggartagen. Så ny mobo, cpu och gpu? Resten går ju att flytta över och leva vidare med. Men känns väldigt beroende på din buget.

Oavsett vad, lycka till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@000ptimus: Tack! Med tanke på min skärm så är det väl grafikkort från Nvidia som gäller för att kunna bibehålla G-Sync, men vad skulle du och ni andra rekommendera för CPU/GPU? Budget inom rimliga gränser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av vviikkttoorr:

@000ptimus: Tack! Med tanke på min skärm så är det väl grafikkort från Nvidia som gäller för att kunna bibehålla G-Sync, men vad skulle du och ni andra rekommendera för CPU/GPU? Budget inom rimliga gränser.

Du får ursäkta, men ingen utom du vet vad som är en rimlig budget för dig. Så det blir ju lite knepigt.

Men utan att totalt gå bananas med pengar;
MSI RTX 2070 Super
AMD Ryzen 7 3800X eller Intel Core i7 8700K om du absolut vill köra på Intel (dom kostar i stort sett lika mycket).

Tänk dock på att 2070:t har en rekommenderad mängd kräm i burken på 650W...