Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Stuck pixel?

Har nyligen köpt en LG oled b8 55tum
Köpt den 7:e november I år.
Och märkt av att en pixel inte fungerar som den ska. Den är grön och skifftar inte färg oavsett material.
Testat att titta på videos som ska "lösa" detta och har även gjort en pixel refresh genom tvns inställningar.

Men den är fortfarande kvar, det ska gå att få bort den av det jag läst men den verkar vara jävligt envis.
Den försvann för att sedan Visa sig igen några timmar efter.

Något jag kan tänka på och göra för att gå bort den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2019

@CtrlAltTheSwed: Kan du ta en bild på felet mot en svart bakgrund?
Låter som någon form av pixel fel, hade liknande krångel med min OLED C7V. Du kan inte lösa det genom att tricksa med inställningarna, utan du måste kontakta LG support och så kommer de att byta ut hela bildpanelen hemma hos dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

@Manus24: Vad har dom för pixelgaranti? En dör/stuck pixel, fyra? Subpixlar?

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2019

@Manus24: Det är inte garanterat på alla paneler, men i och med att det är en dyr oled panel från LG så borde det inte vara några problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2019

@Dalton Sleeper: Hittade denna listan förr när jag hade krångel med min OLED. Tror att samma Policy fortfarande är aktuell idag.

Som nämnt ovanför har LG's Oled pixel policy nolltolerans mot felet jag misstänker OP har.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

@Manus24: Kan jag absolut göra, ahh vad skönt att LG byter hemma hos än. Så slipper jag vara utan tv i flera veckor.
Den lyser ganska kraftigt grönt. Märks knappt av i ljusscener men i mörka sticker den ut som bara den.
När man väl har sett den är det omöjligt att inte kolla efter den hela tiden.

Ska kontakta LG nu under eftermiddagen tänkte jag och höra vad dom tycker och tänker,hoppas innerligt att jag får den utbytt då jag är otroligt nöjd med tv:n annars.
Har ju annars garanti på Elgiganten men det blir jävligt jobbigt att dra tillbaka tv:n hela vägen speciellt eftersom det är en utgående modell och kommer nog inte kunna få en likadan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2019

Jag är faktiskt inte hundra på vad du kommer att få göra. Kan ju vara så att LG agerar olika beroende på situation, om din Tv är så pass ny kanske de kommer be dig att returnera den till Elgiganten. Bara kontakta LG supporten och berätta hur det gick.