Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Söker ett MMORPG att börja spela!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Söker ett MMORPG att börja spela!

Hej!
Jag har tröttnat på typ alla spel jag besitter.
Söker därför ett nytt MMORPG att lira, gammalt som nytt, gratis som icke gratis.

Kom med tips och gärna någon video på lite gameplay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Jag har själv sneglat lite på Black Desert Online. Verkar nice. Kanske blir att man testar det när man är trött på det man lirar nu

Skickades från m.sweclockers.com

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Wow, nya eller classic.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011

Jag lägger min röst på wow classic!

[CPU: Intel i7 7700K 5.0GHz] - [Moderkort: ASUS STRIX z270e] - [Minnen: Corsair 2x8 3000MHz] - [GPU: ASUS GeForce 1080 Ti STRIX OC] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Asus 27" PG279Q] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G403, Ducky One TKL RGB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Kronanstark:

Kör WoW classic, har du redan provat det tycker jag du ska köra black desert online.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2019

Spelace classic men gick tillbaka till retail wow.
Älskade vanilla när jag spelade då jag hade tiden för det när ja var tonåring.
Men med barn jobb osv så passade retail mig bättre då man får saker gjort lite snabbare imo.
Men som många säger om du inte testat testa båda 😊

Jonsbo Umx1 | MSI B450I Pro AC | Ryzen 2600x | 16GB HyxerX@3200mhz |
Msi Radeon 5700XT Mech | SSD: 240gb Kingston UV500 | HDD 1TB WB blue |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Feb 2012

Kan rekommendera Elder scrolls online!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Suomi Finland Perkele
Registrerad
Jun 2008

Black Desert har endel problem med microtransaktioner och att det tar en jäkla tid (sist jag kollade).
ArcheAge: Unchained har tagit bort en heldel miktotranasaktioner och dyl. nu och är ett Sandbox MMO i motsats till WoW.

Rota3: Intel Core i5 2500k - Radeon 370X 3GB - Corsair Force 120gb - Fractal Design R3 - Corsair HX650

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Även jag vill slå ett slag för Elder scrolls online, tycker man får en annorlunda känsla av mmo i det spelet som är svårt att sätta fingret på, men oavsett ett bra sätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Känns tråkigt att börja med ett så extremt utdaterat MMO som WoW i dagens läge, och BD:O har tyvärr P2W-element, så det bör man bojkotta.

Kan starkt rekommendera ES:O jag också, om man gillar story och ett relativt moget community, eller ArcheAge:Unchained om man vill ha ett sandbox-MMO.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

@Dunder:

Tack! Elder scrolls online ska jag testa direkt.

Vilket av dom?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Kolla in TheLazyPeon på Youtube. Han testar typ alla mmorpg's och lägger upp korta videos om dom.

[Fractal Design Define S2]-[Asus Rog Strix X-470-F]-[Ryzen 7 3700x]-[G-Skill Trident Z RGB 2x8gb]-[Asus Rog Strix 2080TI OC]-[Wd Green M.2 120gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Asus XG258q 240hz]-[EKWB Custom Loop]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Tack för beskrivningen av BD:O. Har med bestämdhet valt att inte lira det nu 😊

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Kronanstark:

@Dunder:

Tack! Elder scrolls online ska jag testa direkt.

Vilket av dom?

Vad menar du, det finns bara ett Elder Scrolls Online
Eller menar du vilken expansion?

Börja med standard edition som är på rea nu, och se om du gillar det först.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008

Seal online fastnade jag för för ett par år sedan... sjukt roligt, anime stil, sjukt bra OST, gameplay är minst lika roligt som OST är bra.
F2P

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Suomi Finland Perkele
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Selmalagerlöf:

Seal online fastnade jag för för ett par år sedan... sjukt roligt, anime stil, sjukt bra OST, gameplay är minst lika roligt som OST är bra.
F2P

OST?

Rota3: Intel Core i5 2500k - Radeon 370X 3GB - Corsair Force 120gb - Fractal Design R3 - Corsair HX650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av nick-li:

Original Sound Track, bakrundsmusiken som spelas i diverse områden och events.

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2011

FFXIV har otroligt bra story. Gameplay i början är segt men det lättar vid typ level 30. Blir bara bättre och bättre sen är grafiken otroligt bra.

ESO hade jag också rekommenderat om du gillar non-target combat. jag avskyr combat:en i ESO personligen. finns liksom ingen känsla bakom attackerna. inget ''umph''

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2017

CPU: R9 3900X | GPU: EVGA 1080 Ti SC Black Hybrid | MB: ASUS Crosshair VIII HERO (wi-Fi)| RAM: 2x16 GB G.Skill Trident Z Neo @3600MHz CL16|Cooling: Fractal Design Celsius S36 (Corsair ML120)|PSU: Fractal Design ION+ 860W|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Samsung 960 pro 2TB + Samsung 850 EVO 2TB |CASE: Lian Li PC-O11 Dynamic Razer|RGB: TT Riing Trio 120

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Jag gick precis tillbaks till (oldschool)runescape och har riktigt kul. Annars så är ju wow classic och FFXIV som redan har nämnts riktigt bra spel som man kan lägga ner några hundratals timmar på.

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsöder
Registrerad
Dec 2006

Har själv spelat BDO. Det är väldigt kul, väldigt snyggt och väldigt beroendeframkallande, extremt grindigt och helt sinnessjukt orättvist rng-baserat. Tyvärr är det som många sagt fullt av P2W. Du behöver lootpets, gärna 5 st och gärna ganska snabba (hög tier som uppnås genom att kombinera flera med lägre lvl, dessutom rng vad du får när du "smashar" dem) varje pet kostar i runda slängar 100kr, ibland kan du få gratis Pets genom events men det kommer inte vara tillräckligt.
Utan in-game köp kommer du se ut som en npc, bästa gearet i spelet är dessutom skitfult (dim tree Spirit armor) så det är ingen idé att grinda det för estetikens skull, du måste dock ha det eftersom PvP är 90/10 gear/skill. Costumes kan köpas på marknaden men det förutsätter att någon säljer dem så du får räkna med 300kr+ för det set du vill ha.
Andra fördelar du kan få genom P2W: Allt.
M.a.o. kommer du aldrig nå samma nivå av att bara grinda som nån som grindar och spenderar pengar.
Nä, håll dig borta från BDO och spendera pengarna någon annanstans.

autocorrect fix

MacBook Pro mid 2010.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Star Wars the old republic är ett trevligt spel som är gratis men begränsat så betalversionen är att rekommendera om du vill spela längre. Inte så mycket MMORPG utan mer ett singleplayer spel med möjlighet att teama upp med andra.
Bra story, hyfsat enkelt att lära sig men ändå kul.

ASUS TUF Z370-Plus Gaming, Intel Core i7-8700K, Ballistix Sport LT DDR4 2x8GB, MSI GeForce GTX 1080 Armor OC, EVGA BQ 650W W10 Home