Google Stadia får Red Dead Redemption 2 till lanseringen den 19 november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Som jag har förstått det så kan Google använda flera så kallade "blades", och inte endast en som nuvarande datorer/consoler är begränsade till. Sedan så kommer ju spelen också att vara optimerade för Google's hårdvara, så jag antar att det kommer att ge några fps till. Sen så har de ju inte sagt något om bildkvalitet heller. Gissar på att det kommer ligga på runt high i PC?

Aha. Att två datorer ska rendera ett spel tror jag på när jag ser det dock...

Förväntar mig Vega 56 prestanda + ev lite till. Blir det bättre än så tar jag det som en positiv överraskning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Aha. Att två datorer ska rendera ett spel tror jag på när jag ser det dock...

Förväntar mig Vega 56 prestanda + ev lite till. Blir det bättre än så tar jag det som en positiv överraskning.

Skickades från m.sweclockers.com

Dem har snackat om att dem kan exempelvis låta en "blade" ta hand om physics. Om detta är sant så borde ju prestandan öka avsevärt. Stadia håller en AMA just nu, och jag har lagt en fråga kring detta. Så jag kan uppdatera när jag fått svar. Vilket kan dröja då det är flera hundra frågor.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

@Söderbäck: Min poäng är att du inte kommer se alla renderade pixlar, utan en komprimerad videoström där macroblocking och andra oönskade artifakter förekommer. De finns i alla lösningar som finns nu, och jag ser inte att Google kommer att ha löst det heller med sin lansering.

Fördelen med att komprimera en blurayfilm är att den inte är "live" som ett spel är och du kan ta god tid på dig att komprimera ner det frame by frame. Det går annars åt en jävlans massa processorkraft för att en transcodea något live via plex t.ex.

Tror det kommer ta flera år till innan teknikerna är på plats, oavsett hastigheten på din lina.

https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Harddrive:

@Söderbäck: Min poäng är att du inte kommer se alla renderade pixlar, utan en komprimerad videoström där macroblocking och andra oönskade artifakter förekommer. De finns i alla lösningar som finns nu, och jag ser inte att Google kommer att ha löst det heller med sin lansering.

Fördelen med att komprimera en blurayfilm är att den inte är "live" som ett spel är och du kan ta god tid på dig att komprimera ner det frame by frame. Det går annars åt en jävlans massa processorkraft för att en transcodea något live via plex t.ex.

Tror det kommer ta flera år till innan teknikerna är på plats, oavsett hastigheten på din lina.

https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Allright. Ja jagg är med på vad du menar ;).
Nog tror jag det går att få till en videoström som ser bra ut även i "realtid" med rätt hårdvara.
Men den delen kan vi lämna. Det är är på ett teoretiskt plan.
I realiteten lär inte dessa streamingtjänster hålla bluraykvalite på strömmen i nuläget ändå. Jag är med dig där också ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled