Corsair Virtuoso eller SS Arctis Pro ?

Permalänk
Medlem

Corsair Virtuoso eller SS Arctis Pro ?

Tjena !

Är på jakt efter ett par nya hörlurar.
För tillfället sitter jag med ett par HyperX Revolt som börjar gå sönder. Jag tycker om ljudet och kan tydligt höra när jag spelar, tycker även att musik osv låter bra.

Har fått upp ögonen för både SS Arctis Pro och Corsair Virtuoso, dock har jag hört en hel del negativt om VIrtuoso.
Det jag är ute efter när det gäller hörlurar är egentligen några saker. Först att när man spelar att man hör bra vart motståndarna är, jag spelar mycket CSGO, R6 och även EFT så det är väldigt viktigt att jag hör vart fienden befinner sig. Jag vill börja köra med trådlöst då jag börjar bli trött på varje gång jag råkar trassla in sladden/trilla/fasta under stolen. Jag bryr mig inte heller om micen då jag redan kör med studio mic. Jag vill gärna att dom ser bra ut, inte massa krimskrams och dylikt.

Är det någon som sitter med något av headseten eller kanske har något annat förslag?

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Arctis (fortfarande lätt chockad över elgigantens prisdump förra BF). Tycker surroundljudet funkar riktigt bra och ljudet överlag är kalas.
Den absolut bästa funktionen är dock de dubbla batterierna. När du får batteritorsk tar det 15 sekunder att plocka det andra batteriet från basstationen och sen bara köra vidare.
En annan bra grej är medhörningen. Oklart hur den lirar om du ska köra extern mic dock..