Kan inga portabla skärmar gå in i BIOS?

Permalänk
Medlem

Kan inga portabla skärmar gå in i BIOS?

Hej alla!

Ber om ursäkt för en eventuell dum fråga, men... Kan inga portabla skärmar gå in i BIOS?

Då jag inte har plats för ett skrivbord, och tröttnat på att spela på min tv, är jag nu på jakt efter en portabel skärm som kopplas in till min stationära pc.

Har läst lite och förstått att vissa (t.ex. ASUS MB169B+) skärmar först börjar fungera när Windows har startats. Jag hade velat ha en skärm som fungerar även i BIOS. Hur vet jag detta? Trodde först det berodde på USB C, men så verkar inte vara fallet...

/Fonza

Permalänk
Keeper of the Bamse

I fallet ASUS MB169B+ är det en USB-skärm, så den initieras via Windows. Det du ska ha i såna fall är en skärm du kopplar in direkt på grafikkortet eller moderkortet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Fonza: Som skrivet är USB-C mindre funktionellt för detta. Du bör sikta på en portabel skärm som matas via HDMI för att komma åt BIOS. Även DP har lite svårt för sparka igång bilden för BIOS. Plus att HDMI är mycket vanligare på portabla skärmar.