Återställde Windows... gick sådär.

Permalänk
Medlem

Återställde Windows... gick sådär.

Tja!

Ja fick ett lite oväntat resultat när jag använde Win 10 återställnings funktion på min bärbara enhet.

Jag startade den "stora" återställningen eller den som tar bort allt, när den var klar kommer jag till inloggnings rutan och där står de "annan användare" det finns alltså en användare som jag inte skapat, och jag har försökt googlat om detta problem men kommer inte fram till någon lösning, kanske är en dum fråga till er som kan lite, men ja förvänta mig att få göra en användare men de valet har ja inte fått...

Så, problemet är att ja kommer inte in i windows... är fast vid innloggnings fasen... hur ska ja gå till väga?

Tack på förhand!

Permalänk

troligen så vill den att du loggar in med användaruppgifterna på Microsoft kontot som operativsystemets serienummer registrerades till när den startades upp för första gången efter att ha lämnat fabriken.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Aj fan... kanske går att kontakta supporten av märke av datorn eller va tror du om de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rooth87:

@Rouge of Darkness: Aj fan... kanske går att kontakta supporten av märke av datorn eller va tror du om de?

Värt att prova! Lycka till

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande bekymmer som jag råkade skapa på farsans dator. Hittade då en guide där man startade upp datorn i felsäkert läge o bytte namn på on-screen tangentbordsappen som finns på login-sidan. Sedan byta namn på cmd.exe till samma namn som tangentbordsapplikationen hade. När man sedan starta om datorn kommer man åt cmd på login-sidan. Knappar in några kommandon sen har man ett nytt lösenord .
Dessvärre hittar jag inte den guiden jag använde. Hittade dock denna: https://null-byte.wonderhowto.com/how-to/hack-any-windows-7-8...
Steg 1 i den guiden säger dock att man ska köra nån linuxinstallation. Sedan är den i princip lika.
Har du tid att googla vidare hittar du säkert en vettig guide så du slipper Linux-biten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |