Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

"no signal" ihop med ny dator?

Det är så att min nya dator kom idag och jag får inte igång skärmen.. använder mig av DP och skärmen funkar helt felfritt på min gamla dator men nu så får jag bara no signal så jag undrar vad som kan göras åt detta? Snälla kom med tips..

Förtydligade rubriken från "DP port no signal på ny dator behöver eran hjälp"/Thomas Y
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2011

Komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Kontrollera att du kopplat skärmen till grafikkortet och inte moderkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Eftersom den funkar på din gamla dator är det något med ditt grafikkort.

Ryzen 3700X
32GB DDR4
GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017
Skrivet av Vickez:

Det är så att min nya dator kom idag och jag får inte igång skärmen.. använder mig av DP och skärmen funkar helt felfritt på min gamla dator men nu så får jag bara no signal så jag undrar vad som kan göras åt detta? Snälla kom med tips..

Dra ut kablarna (ström och dp) ur skärmen och sedan vänta några sekunder, sätt sedan i dom så kanske det funkar. Har hänt för mig med, men eftersom din är en helt ny dator så vet jag inte.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om du menar att du köpt en ny dator som fraktats så bör du kolla att inget flyttat på sig under transporten, prova också att montera om grafikkortet.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
leksand
Registrerad
Nov 2017

Testa att slå av "fast boot" i windows. Alltså att det inte ska ladda upp Windows i" fast boot " hade liknande problem att det vart" no signal " när jag hade det aktiverat. Allt löste sig när jag slog på normal boot.
Iofs så funkade skärmen om jag slog av datorn och slog på den igen kanske inte helt samma problem som du har men kanske värt att testa
Vart du gör det kommer jag tyvärr inte ihåg

Mvh peter