Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Motorola Razr tillbaka – med vikbar skärm

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Motorola Razr tillbaka – med vikbar skärm

Den ikoniska vikbara telefonen Motorola Razr återvänder i ny tappning, med en vikbar OLED-panel utan synligt veck.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2003

Igår höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag såg priset på Seagate Firecuda Gaming Dock. Idag fick jag nästan en hjärtattack för priset på nya Razr...geez.

WS: AMD Ryzen 1700 | 16GB Corsair LPX 3733 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung 970 EVO 500GB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

18k. jösses.
gillar dock desginen och idén skarpt. hoppas andra tillverkare hoppar på tåget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Rekommenderat pris för Motorola Razr är 17 990 kronor.

För en telefon som liknar en backspegel till en bil?

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Hade den legat runt 10k hade jag kunnat tänka mig en, men inte för 18 000:-.

Ryzen 3700X | 16GB Ram @ 3800 Mhz CL14 | 2080 TI | 2X 1TB Samsung 970 | Acer XV273K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Utlandet
Registrerad
Nov 2008

Dyra leksaker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Svindyr och enorm. Annars ser det ju snyggt ut, och idén med att ha en större radie där den böjer sig är ju helt rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Detta är det jag i alla fall är ute efter om jag skulle vara intresserad av en vikbar skärm. Måste man bara vänta i 5 år så att priserna kanske stabiliseras..

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Gillar konceptet men får komma ner i pris innan det blir aktuellt....

Huvudrigg: R7 1700 @ 3,85GHz | GTX 1060 | Acer XF270HUA | Prime B350-plus | 16GB @ 2933 | Carbide 270R | EVGA GQ 650
Gästdator: Xeon E5450 @ 3,6GHz | GTX 460 | Dell U2715H | P5B Deluxe | 8GB DDR2 | 850 EVO | Antec Sonata III | CM 620M
Filserver: Synology DS1812+ | 4 + 1 x 3TB Seagate Barracuda :( RAID 1+0 | 4GB DDR3 SODIMM
Vardagsrum: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Helt klart typen av vikbar som faller mig i smaken, det priset dock. Damn! blir inte vikbar telefon närmsta åren

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Gillar denna betydligt mer än Samsungs Fold!

Skickades från m.sweclockers.com

Gamla trotjänaren:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av pellen:

Igår höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag såg priset på Seagate Firecuda Gaming Dock. Idag fick jag nästan en hjärtattack för priset på nya Razr...geez.

Du borde mao inte titta på priserna på nya produkter... är rent av dåligt för hälsan

Håller med dock. Gillar konceptet, och vet en släkting som troligen varit intresserad, om... det inte vara för att det är 3x högre pris än de andra telefonerna som köps.

Så är det väl dock för pionjär teknik. Det behövs förfinas och optimeras så priset kommer mer rimligt, men detta är mer till nytta än samsungs gigantiska ... flopp. Hela poängen är ju att luren ska vara liten, och vikas ut för att bli stor. Inte vara stor och sedan vikas ut för att bli löjligt stor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005

Gillade originalet skarpt. Denna känns dock för stor och klumpig för att få bära samma namn. Men det är bra att Motorola sticker ut hakan.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö 🌆
Registrerad
Apr 2007

Jag tilltalas av mobilen.
Antagligen främst för att den sticker ut formmässigt utan att man blir avskräckt ;). I ett hav av likadana svarta fyrkanter till mobiler så väcks köplustan när något inte följer den mallen.

Men följdfrågan är väl vad denna mobil egentligen tillför som man inte redan har. Jag känner av "ett visst" mått av konsumtionslusta där det här konceptet kanske mer är till för att sälja än att ge mervärde.

🎮 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Logitech g603 / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2019
Skrivet av Söderbäck:

Jag tilltalas av mobilen.
Antagligen främst för att den sticker ut formmässigt utan att man blir avskräckt ;). I ett hav av likadana svarta fyrkanter till mobiler så väcks köplustan när något inte följer den mallen.

Men följdfrågan är väl vad denna mobil egentligen tillför som man inte redan har. Jag känner av "ett visst" mått av konsumtionslusta där det här konceptet kanske mer är till för att sälja än att ge mervärde.

Exakt, enda som avskräcker mig är priset.

Ryzen 3600, Navi 5700.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Jag tänker ju inte ge några 18k för en mobil som är sämre än den jag har idag, oavsett hur kul design den har. Avkall på prestanda -> avkall på pris.

Men, den lär väl sälja som smör i nostalgisolen.

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar
* i5 8600K | 32GB | GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004

ejbart=nja
vikbart=bra
rullbart=bättre
projektion=bäst
3d holo=scifi

Seriöst... är inte alla less på att ha en stor rektangel (~6"+) i fickan? o.O

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

@hejsann: Absolut, hade velat ha något i stilen med 5-5.5" när man viker upp.. Men med en sådan extra skärm som man kan se notiser på utsidan. Använder inte klocka annars hade jag kunnat skippa den skärmen också.

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Sep 2015

Dom är på rätt spår. Men snälla 18k för en mobil med snapdragon 710 är dom seriösa. Nej du aldrig i livet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av Lodisen:

Hade den legat runt 10k hade jag kunnat tänka mig en, men inte för 18 000:-.

Även 10k är löjligt dyrt för en mobil som inte är guld/diamantpläterad

GTX1080 - Ryzen 3600 - 16GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
2x Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - Acer XB271HU
Razer Deathadder 2013 - Logitech G410 - Sennheiser GSP 350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Första android-luren på väldigt länge som lockar, men så är den dyrare än en iphone

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2015

@djdennistm: Det är inte proppen som kostar, det är skärmen

Xbox One X

citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Tänkte att jag för en gångs skull kunde lägga mer än de 3-4k som jag tycker är rimligt för en bra telefon idag, men inga 18k. Får vänta tills dessa vikbara telefoner går ner i pris helt enkelt, och slipper samtidigt barnsjukdomar.

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix 3000/15 @ 3733/16
| EVGA 2070 Black | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Hade gärna sett en billigare variant med två skärmar i stället för en vikbar. Eller varför inte riktig knappsats? Hur som helst blir jag lite nostalgisk över flipphones men 18kkr är lite mer än jag är villig att spendera.

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

Ja den verkar ju trevlig. Återkommer när motsvarande kostar runt 5 000 vilket är rimligt med tanke på maskinvaran.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av SpeedRebirth:

Även 10k är löjligt dyrt för en mobil som inte är guld/diamantpläterad

En guld/diamantpläterad mobil är löjligt oavsett prislapp

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004

Om man bara ser funktionellt på det, så är jag skeptisk till hur bra Android kommer göra sig på denna typen av enhet. Designen följer originalet, där input skedde i nedre halvan och output skedde i övre halvan. Nu har man ett operativsystem där input och output sker över hela skärmen. En märklig telefon att hålla i i överkant om man vill komma åt knapparna längst upp. Kanske något de löser med eget skinn, men det täcker ju bara in första lagret, inte appar i allmänhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Gillade den ända fram till jag såg priset. Finns inte en chans i helvetet att jag betalar 18k för en telefon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Mar 2018

Säger som alla andra ser attraktiv ut MEN alldeles för dyr!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

Tar hellre en icke vikbar telefon när priset är så högt. Du kan få en telefon med de specifikationerna för 3-4k.

Dreamcast is forever. Shenmue lives!