Motorola Razr tillbaka – med vikbar skärm

Permalänk
Medlem

Som med alla vikbara är de ju för dyra för generella massan i tidigt skede. Men så är det ju alltid med ny teknik.

Men denna kan jag iaf se fördelarna personligen med.

Permalänk
Medlem

Är nåt jag tycker är fult på dom nya vikbara mobilerna är det blir ett glapp mellan skärmarna där dom sitter ihop
Ser man på videon så snurrar skärmen preciiiis när man är på väg att se hur tajta skärma ligger emot varandra. Men kanske finns fler bilder på den?

Ex denna

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen denna, lite härlig retro och praktisk storlek men alldeles för för dyr.
Sen är det lite personlig nostalgi då jag jobbade med att utveckla just Motorola slider smartphones för lite mer än 10 år sen som tyvärr aldrig släpptes.

Permalänk
Medlem

@Dimuman:
Satt och kolla på Mr.Mobile förut, tydligen så blir det inget mellanrum på denna, så de kommer inte in något damm eller skit i den. Hade tydligen sammarbetat med lenovo på hur den stängs och verkar vara ganska cool design på det.

Permalänk

Haha 18k, det är första december snart, inte första april

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Vill ha-känslan är extrem. Oklart om jag är villig att betala priset i januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

@Dimuman:
Satt och kolla på Mr.Mobile förut, tydligen så blir det inget mellanrum på denna, så de kommer inte in något damm eller skit i den. Hade tydligen sammarbetat med lenovo på hur den stängs och verkar vara ganska cool design på det.

Ah ok nice

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Snusfri

MKBHD har en hands on på luren.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vilken fet lur!!! Dyrt var de ja, men mobilen används ju många timmar varje dag och ofta, så varför skulle man inte kunna betala det priset. En fjantphone kostar ju nästan samma, å det betalar ju tydligen folk för. Riktigt grymt att man kan fälla ihop den fast den har stor skärm när den är utfälld! Dåligt med små mobiler på marknaden, men man vill ju ha stor skärm så man slipper använda läsglasögon, haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Egentligen är jag väldigt lockad av konceptet med de vikbara men det känns som det är gjort för att det ska gå sönder. Så är det väl med så de får sålt många nya men det känns som om en delad skärm som gled ihop i utvikt format hade varit bättre.

Är ni inte lite elaka och jämnför den gamla i ihopvikt format mot den nya utvikt? För inte kan den väl vara 172mm lång när den är ihopvikt?

Permalänk
Skrivet av Genx031:

@djdennistm: Det är inte proppen som kostar, det är skärmen

Spelar ingen roll. En high end skärm med dålig propp då. Den är fortfarande inte värt 18.000kr. Köper hellre en speldator då

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Avstängd

@djdennistm: förvisso.

Hade nog köpt fold för dom pengarna, om jag skulle satsa på böjbar skräm. Får den för 18k med företagskontot på Samsung

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Skrivet av Genx031:

@djdennistm: förvisso.

Hade nog köpt fold för dom pengarna, om jag skulle satsa på böjbar skräm. Får den för 18k med företagskontot på Samsung

Ja om man måste körs på första generationen så skulle jag gå på folden med.

Men all ny teknik kostar alltid mycket flrst sen är det billigare senare med fler generationer när tillverkningen blir billigare.

Kommer nog vänta tills kanske andra generationen.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Mobilen är inte alls dyrt, det är bara vi, som tjänar för lite pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@djdennistm: så ärdet ju. Helst av allt skullejsgvilja ha en Mi Mix Alpha när den kmr..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Skrivet av Genx031:

@djdennistm: så ärdet ju. Helst av allt skullejsgvilja ha en Mi Mix Alpha när den kmr..

Ja den verkar cool

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Om den funkar som den ska (tänker på den vikbara skärmen) så blir detta ett inköp 24/1.

Den bästa mobiltelefonen jag haft är utan tvekan föregångaren, har kvar den i en byrålåda men saknar laddare så den är mest ett museiföremål numera. Min halvgamla Samsung S7 med skadad skärm är på väg ut. Sedan är det priset...

Motorola Razr anno 2004:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Inte för att du behöver starta upp den, men är det inte vanlig Mini-USB port på den? Funkar väl att köpa en kabel bara och använda vilket USB-laddare som helst?

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWest:

@Bascule666: Inte för att du behöver starta upp den, men är det inte vanlig Mini-USB port på den? Funkar väl att köpa en kabel bara och använda vilket USB-laddare som helst?

Nix, inte på min modell i alla fall, aningen större kontakt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Mini-USB, inte Micro-USB - Mini-USB är större än Micro-USB, äldre också och används bara till typ Kameror (Dashcams t.ex) idag. Men de ska vara Mini-USB på en Motorola RAZR oavsett version.

Port: https://i-cdn.phonearena.com/images/reviews/1102-image/razr-v...

Laddare finns om du skulle vara intresserad av att blåsa liv i den gamla luren: https://www.subtel.se

Visa signatur

Kim McWest