Dags att uppgradera CPU och moderkort + SSD

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera CPU och moderkort + SSD

Hejsan! Har haft min dator i ett par år nu, och pinsamt många av komponenterna har aldrig bytts ut (GPU dog något/några år sedan), men känner att det börjar bli dags, främst CPU jag känner är utdaterad, men även min brist på SSD, och med tanke på det antagligen även moderkort.

Jag har inga direkt höga krav på prestanda, men vill ha något i stil med låg/mid-teir dator för att kunna spela saker som BL3 med ok inställningar.

Budget är 3-4000, billigare är såklart alltid bättre, men vill ha bra grejer också, och har inte jättebra koll på vad priser ligger på.

Här är mina nuvarande komponenter;
MB: Asrock Z68 Extreme3 Gen3
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
RAM: 2x8 GB DDR3
GPU: AMD Radeon (TM) R7 370 Series
PSU: Fractal Design Tesla 650W 80+
Chassi: Cooler Master Elite 430
SSD: -

Permalänk
Skrivet av Smoozie:

Hejsan! Har haft min dator i ett par år nu, och pinsamt många av komponenterna har aldrig bytts ut (GPU dog något/några år sedan), men känner att det börjar bli dags, främst CPU jag känner är utdaterad, men även min brist på SSD, och med tanke på det antagligen även moderkort.

Jag har inga direkt höga krav på prestanda, men vill ha något i stil med låg/mid-teir dator för att kunna spela saker som BL3 med ok inställningar.

Här är mina nuvarande komponenter;
MB: Asrock Z68 Extreme3 Gen3
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
RAM: 2x8 GB DDR3
GPU: AMD Radeon (TM) R7 370 Series
PSU: Fractal Design Tesla 650W 80+
Chassi: Cooler Master Elite 430
SSD: -

Då kan jag börja med att fråga vilken budget du har?

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

@Lindqvist: Budget är 3-4k, har tbh inte jättrebra koll på vad priser ligger på, så är teoretiskt sett beredd att gå högre om jag vart för snål.