Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Age of Empires IV får gameplay-video

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Age of Empires IV får gameplay-video

Under Microsofts spelevenemang X019 avtäcks gameplay från Age of Empires IV, och den rejält omarbetade 4K-versionen av Age of Empires II är lanserad.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Jobbar med data
aka Takida
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Wololo, det här kommer spelas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

Mongoler mot Britter?

????????

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Vertikal geografi. Fanns det med i Age of Empires Online?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Jag känner mig kluven. Älskar AoE, men jag fastnade inte direkt för grafiken i den här teasern.

Skickades från m.sweclockers.com

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2011

Känns som att jag kommer blir mindre social inom kort, Flight Simulator 2020, Red Dead Redemption 2 och nu Ages of Empires IV.

[ i7 6700k | ASUS Z170 PROGAMING | 16GB Corsair | ASUS GTX 1070 Dual ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo, Norge
Registrerad
Jul 2001

Altilagir!

//LD

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Ser ut som ett återvunnet mobilspel precis som civ 6 och cnc 4. Jag går inte på den bullshiten igen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Hugashaka:

Jag känner mig kluven. Älskar AoE, men jag fastnade inte direkt för grafiken i den här teasern.

precis som civ 6 är det ett uppenbart mobilspel de inte kunde luska ut micro transaktioner så det är low detail art återvunnet för pc och xbox.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TX-225 GAVw
Registrerad
Dec 2017

Nostalgin flödar

🖥 Phanteks Eclipse P360X. Phanteks AMP 650W. AMD R7 2700 MAX. msi B450 TOMAHAWK MAX. 32gB HyperX Predator RGB 3000MHz. msi RX 5700 MECH OC. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech G933. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vivalla
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Lord Darkness:

Altilagir!

//LD

Allt í lagi! Til bardaga!

CPU i7 8700K 4.88GHz MB ASUS TUF Z370 GPU GTX 1070 8GB RAM Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200MHz SSD 120/256/480GB/ 1TB HDD PSU Corsair RM850i W10 Pro N/ Linux Mint Bästa webbläsaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Flexiblus:

Känns som att jag kommer blir mindre social inom kort, Flight Simulator 2020, Red Dead Redemption 2 och nu Ages of Empires IV.

Får hoppas på rejält med snö så vi inte kan ta oss någonstans eller göra något endå

Ryzen 3700x @ auto, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Att AoE2 DE kallades 4K versionen i ingressen var fan årets underdrift. Men kom lite mer sen

Det är en hel revamp av spelet, inte bara i grafik och ljud (man har spelat in all musik osv igen för bättre kvalité). Men även stora QoL ändringar, bättre prestanda, ny pathing, ny AI, nya civs, nya units, bättre ui och ändrat flera saker som bara var dumma.
Microsoft är ganska seriösa med att göra AoE2 DE till en ännu större esport titel. Imo är detta det mest efterlängtade spelet på många år.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Ser lovande ut

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Hoppas de har schyssta co-op-lägen som i de tidigare installationerna! Jag får inte alls mobilvibbar, men har kanske spelat för lite mobilspel för det...

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@BergHa: ja ingressen har inte riktigt utrymme för att förklara exakt vad nyversionen medför. Justerade den något, men styckena om AoE II: DE innehåller nu information som förhoppningsvis ska illustrera hur rejäl nyversionen är

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Hype! Kommer fortfarande ihåg när jag satt och spelade demot till första AoE

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Woop woop hell yeah! Givet köp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Loxus:

Hype! Kommer fortfarande ihåg när jag satt och spelade demot till första AoE

Haha ja, det bästa jag någonsin vart med om, tror det va nån demoskiva med flertalet spel på. Körde det där demot så jädrans många gånger på vår jädrans långsamma dator

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av loevet:

@BergHa: ja ingressen har inte riktigt utrymme för att förklara exakt vad nyversionen medför. Justerade den något, men styckena om AoE II: DE innehåller nu information som förhoppningsvis ska illustrera hur rejäl nyversionen är

Helt förståeligt, det uppskattas

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Dalton Sleeper:

Haha ja, det bästa jag någonsin vart med om, tror det va nån demoskiva med flertalet spel på. Körde det där demot så jädrans många gånger på vår jädrans långsamma dator

Ja gisses vad man spelade om demot. Vill minnas att det totalt sett fanns två olika uppdrag att prova på varav det ena så startade man upp med en präst om jag inte minns helt fel.
Undrar just om det inte var Aftonbladet som gav ut demoskivan.

OnT: Ser sådär fantastiskt bra ut som jag hoppades på! Hoppas Relic levererar. Visst var det väl dem som låg bakom Company of Heroes serien?

Nytt hela tiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Flygplanet:

Mongoler mot Britter?

????????

Sedan när har historiskt korrekta scenarion varit AOE första fokus? Vi snackar ändå om spelen där man kan fuska in "Monster trucks".

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H Gaming | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | EVGA RTX 2070 Black | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Borde inte Age of Mythology räknas till serien också?

Meshify C Dark TG | i5 8600 | H100i v2 + ML-120 RGB PRO | 16GB Vengeance RGB PRO 3000MHz CL15 | RX580 8GB | 500 + 250 + 256 + (4*400)GB SSD | (3*8 + 4) + (2*8 + 2*6) + (2*4) + 3*4 TB HDD | AOC G2460PF + G2460G4 + BenQ GW2406Z | BlackWidow Chroma v2 Green + G502 RGB | NAD D3020 v1 + B&W 686s2 | DragonFly Black + Momentum M2 Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Större kartor med?!?!?

Spelvärlden i AoE är i mitt tycke micro....

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2014

Älskar den grafiska stilen, ser verkligen ut som ett modernt AoE II - gillart skarpt!

Stationär: Phanteks Eclipse 400 svart, Ryzen 1700 @ 3.5ghz, Asus Prime m-ATX, Corsair Venegance 16gb ddr4 2666mhz, RTX 2070 Super FE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av N0tepad:

Ja gisses vad man spelade om demot. Vill minnas att det totalt sett fanns två olika uppdrag att prova på varav det ena så startade man upp med en präst om jag inte minns helt fel.
Undrar just om det inte var Aftonbladet som gav ut demoskivan.

OnT: Ser sådär fantastiskt bra ut som jag hoppades på! Hoppas Relic levererar. Visst var det väl dem som låg bakom Company of Heroes serien?

Två präster var det nog om jag inte missminner mig, det demot spelade jag ofattbart många gånger Sen det fullskaliga spelet så klart. Sen kom tvåan och visst det är klart man spelat det men för mig känns det liksom fortfarande inte helt rätt med enbart medeltiden som nu fyran också blir, jag menar AoE ska ju vara från stenåldern fram till järnåldern...

Och vad menar de, britter och mongoler? Vad hände med alla andra folken? Eller är det bara att kampanjen kretsar kring de två?

Intel i7 9700K - Radeon VII - Custom Loop - Samsung S34E790C UW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg/Bromma
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av N0tepad:

Hoppas Relic levererar. Visst var det väl dem som låg bakom Company of Heroes serien?

Oh ja <3

CPU: i7 6700K @4.6Ghz GPU: ASUS ROG Strix 1080Ti @1962Mhz RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
ASUS ROG Strix Z270G Gaming Kylning: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Mini C
PSU: EVGA G3 650W SSD1: Samsung 970 Evo Plus M.2 NVMe 500GB SSD2: Samsung 850 Pro 1TB
Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2008

Kommer till Xbox, suck var förmodligen orsaken Supreme Comander 2 var en flopp.
Finns det nån normal människa som tycker det är kul att spela rts på konsol?
Får väll köpa det på nån rea..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Ser ju trevligt ut detta måste jag säga! Lääänge sedan jag lirade AoE. Tror Mythology var sista jag lirade och det var grymt förstås.

Trean skaffade brorsan men eran det utspelade sig i lockade inte mig alls. Vill ju ha riddare med rustningar osv. Helst ska det fungera som AoE 2 där man är på stenåldern först typ och kan ta sig upp till iaf medeltiden eller vad det nu är och så stannar man där.

Eller ännu hellre egentligen...Ett spel som var helt överlägset AoE för mig efter jag testat det var Empire Earth. Stenåldern ända upp till framtiden/nanoåldern. Grymt skoj att tex lira genom världskrigens era och sen ta sig upp i kalla kriget, till nutid till framtid. Eller rentav enbart låsa sig till andra världskrigets era eller medeltiden tex. Fin variation kunde man få.

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Palit GTX 1080ti | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Zemlan:

Ser ju trevligt ut detta måste jag säga! Lääänge sedan jag lirade AoE. Tror Mythology var sista jag lirade och det var grymt förstås.

Trean skaffade brorsan men eran det utspelade sig i lockade inte mig alls. Vill ju ha riddare med rustningar osv. Helst ska det fungera som AoE 2 där man är på stenåldern först typ och kan ta sig upp till iaf medeltiden eller vad det nu är och så stannar man där.

Eller ännu hellre egentligen...Ett spel som var helt överlägset AoE för mig efter jag testat det var Empire Earth. Stenåldern ända upp till framtiden/nanoåldern. Grymt skoj att tex lira genom världskrigens era och sen ta sig upp i kalla kriget, till nutid till framtid. Eller rentav enbart låsa sig till andra världskrigets era eller medeltiden tex. Fin variation kunde man få.

Åh ja!
Äntligen någon annan som uppskattar Empire Earth! (Iaf 1an och 2an).
AoE vad kul, men det var EE2 framför som jag plöjt ner ett par tusen timmar i troligen. Sjukt kul i multiplayer, om än lite obalanserat ibland