Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Red Dead Redemption 2 får rejält förbättrad prestanda – SweClockers testar

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Red Dead Redemption 2 får rejält förbättrad prestanda – SweClockers testar

En uppdatering för Red Dead Redemption 2 ska göra spelet mer lättdrivet och löser frysningar för processorer med fyra till sex trådar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma i hörnan
Registrerad
Aug 2008

Tack för denna nyhet Redaktionen!
Nu blev jag lite mer sugen på att köpa spelet

Trevlig helg!

Mvh
Tobias

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009

Var inte så oväntat då det gick att få till som jag förstod det med lite olika knep

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Yay, kan behålla min 4670k ett tag till

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Väntar till nästa prestandapatch, sen blir det köp. Vill verkligen kunna köra spelet i 4K och hålla de där magiska 60fps på TVn.

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Jag har inte smällt av fingret mot köp-knappen ännu, men pratade med @Mocka häromdagen om just RDR2 och tredjeparts klienter såsom Epic Games och kommande Steam.

Att Rockstar-launchern kickas igång från dessa är jag med på, men måste man ha ett konto hos/på Rockstar också för att kunna spela ? Eller körs Rockstar-launchern igång i ett ”gäst-läge” alt. länkar ditt Epic / Steam konto till Rockstar per automatik ?

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Obehagligt nära Dig!
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av andreas_dock:

Jag har inte smällt av fingret mot köp-knappen ännu, men pratade med @Mocka häromdagen om just RDR2 och tredjeparts klienter såsom Epic Games och kommande Steam.

Att Rockstar-launchern kickas igång från dessa är jag med på, men måste man ha ett konto hos/på Rockstar också för att kunna spela ? Eller körs Rockstar-launchern igång i ett ”gäst-läge” alt. länkar ditt Epic / Steam konto till Rockstar per automatik ?

Du var tvungen att ha ett Rockstar-konto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Blir väl ett köp så småningom, men har fortfarande GTA V i backloggen, så lär dröja ett tag. Fördelen med åratal av backlogg är att man sparar en rejäl klump på Spelen som kan kastas på mysig hårdvara istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2008

Väldigt trevligt för folk med lite äldre datorer. Blev klar med spelet igår, det är helt sjukt bra. Genuint ett av de bästa spelen jag spelat på 25 år. 10/10. Sjukt vackert, riktigt gripande och bra story, mycket småaktiviteter och challenges att göra när man behöver en pause från storyn. Bara rida runt i timmar och upptäcka nya ställen är värt det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Nån som fått det att rulla på Linux?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Får se hur den rullar på en I5 8600K nu 😊

Skickades från m.sweclockers.com

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Lite trist att de backar kraven och inte driver på utvecklingen mot mera kärnor rejält.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av mrqaffe:

Lite trist att de backar kraven och inte driver på utvecklingen mot mera kärnor rejält.

Rejält kan man kalla det! 77.6% av Steam-användare har 4 kärnor eller färre.
En nämnvärd del av de ~50% som har 4 kärnor har säkert HT, men det vore ändå många som skulle ryka på det.

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 48 GB 3200 MHz CL14 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

jaha, vad ska man nu köpa en 32 core för?

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av DerpMcDerp:

Blir väl ett köp så småningom, men har fortfarande GTA V i backloggen, så lär dröja ett tag. Fördelen med åratal av backlogg är att man sparar en rejäl klump på Spelen som kan kastas på mysig hårdvara istället.

Jag är lite i samma sits, även om jag spelat just GTA V. Billigare, bättre patchat, samt att hårdvaran klarar sig riktigt länge är bra fördelar. Kör man mest online blir det säkert ganska trist att missa när spelet är stort, men i single player tycker personligen inte spelar någon roll.

Jsg kommer förmodligen köpa RDR2 om något år på en rea.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Alltid värt att invänta en patch eller två innan man börjar spela..

Ryzen 3600, 32GB 3200Mhz, Asus PRIME B450-PLUS, 750GB Crucial MX300 + 16TB WD, MSI rx480 8GB, Sound BlasterX AE-5, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Hur behagligt skulle detta spel lira på min 6700k och 1070? Dugligt?

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Kaleid:

Alltid värt att invänta en patch eller två innan man börjar spela..

Ja det är typ standard idag, hemskt men sant.
"Day 1 patch" var väl inte direkt något vanligt för flera år sedan?

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av mrqaffe:

Fast de backar ju inte kraven, de optimerar och enligt artikeln är det något strul med nvidias drivers?
Ska utvecklare medvetet sabba upplevelsen för folk som kör med färre kärnor för att tvinga på konsumenter nya cpus?
Det är ju fortfarande en fördel med fler kärnor, bara att de inte är samma begränsning för färre?

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av moreempty:

jaha, vad ska man nu köpa en 32 core för?

För att man kan

Låda Corsair Obsidian 1000D
MB Asus x570 Crosshair Formula XIII CPU AMD 3900X
GPU Amd 5700X Watercooled RAM 16GB Galax HoF OCLAB 4600Mhz:C19
PSU Phanteks Revolt 1200W SSD Corsair MP600 1TB M.2, Samsung 970 Evo 1TB M.2Display LG B7 65" Oled Watercooling Twin D5 pump, Next Vision Block 480+480+280+140

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Thomas:

Rejält kan man kalla det! 77.6% av Steam-användare har 4 kärnor eller färre.
En nämnvärd del av de ~50% som har 4 kärnor har säkert HT, men det vore ändå många som skulle ryka på det.

77,6% av alla Steam-installationer. Det är viss skillnad. Jag har t.ex. Steam installerat på min 8-kärniga stationära, men även på min jobb-laptop med 4 kärnor och t.o.m. på en klen 2in1 netbook med Atom-processor (spel som Stardew Valley fungerar fint).

Ryzen 7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200 C14, Asus GTX 1070, 2 TB SSD + 4 TB HDD, Win10
Mitt Ljudmoln

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Ängelholm
Registrerad
Aug 2014

Hmm, värt att köra den inställning på en Ryzen 2700? Har iofs inte frysningar men hjälper balanseringen även till när det finns fler kärnor?

Ryzen 2700 @4ghz, Corsair h115i, 4x ML140 PRO, Asus B450-i, G-Skill Flare X DDR4 2x8gb @3200mhz cl14, Palit RTX 2080ti Pro Gaming OC 11gb, 2xSamsung 960 EVO 500gb M2, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair RM750x, Phanteks Evolv mITX tempered glass, Acer X34A 1440p 100hz IPS G-sync
Galleri chassimod Allspark | Bygglogg AIO custom loop, monitor-mount

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Glöm inte att slänga in startparametern "-cpuLoadRebalancing" om ni ska köra med fyrkärniga processorer (utan HT/SMT). Patchen gör att spelet rullar betydligt bättre på fåtrådade modeller även utan parametern inlagd, men rätt vad det är smyger sig frysningarna på vid dåligt valda tillfällen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Av någon anledning gjorde patchen kaos med mina inställningar som jag fått till *just right*, så nu såg det ut som en påse skridskor.

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Vargas:

Av någon anledning gjorde patchen kaos med mina inställningar som jag fått till *just right*, så nu såg det ut som en påse skridskor.

Ja den verkar reseta och dra ner mycket till botten tyvärr.

Chassi: Fractal design Defince C Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare Nocuta uh-14sGpu Asus Strix 2060Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDDSamsung pro 840PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Trodde inte dom skulle bry sig om och fixa optimeringen.

Väntar fortfarande med spänning inför Steam versionen!!

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K 4.5GHz | 32GB RAM | RTX 2080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Färingsö
Registrerad
Aug 2007

Optimering my a**.
På min dotters dator går det inte längre att köra i 1080p för att det drar mer grafikminne nu än innan optimeringen. Var spelbart innan med en blandning av low och medium inställningar i 1080p på ett GTX 690 men nu går det inte trots att alla inställningar är nerdragna på absolut minsta.
Så då har jag fått svära av mig inför ett framtida påtvingat grafikkortsinköp.

Edit: Rockstar säger att dom samarbetar med Nvidia för att lösa problemen. Börjar ana en konspiration för att få spelköparna att köpa nya Nvidia kort

Corsair Obsidian 750D | EVGA X99 Classified | Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB DDR4 3200MHz CL14 | i7-5930K @4.5 GHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 HC @2062 MHz, 12212 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + Acer Predator XB271HU |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Har fortfarande inte kommit in i menyn, har testat allt man kan tänka sig. Launchern krashar gång på gång.. Snart uppe i 120 min "spelade" och efter det kan jag inte refunda så goda råd är dyra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Wow, typ fördubblade min fps nästan gick från avg 55-65 till 100 typ. Jäkligt coolt. Kan kranka upp lite settings nu

Fake news, upptäckte att den fuckat mina settings, med samma settings (tror jag, GeForce experience optimized) får jag samma fps som tidigare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Är det någon som får buggen att ibland när man tittar not solen (i spelet alltså) så färgas skärmen? Ibland blir allt lila, ibland blir allt vitt så man inte ser ngt