Permalänk
Medlem

4G-nätverk internetdelning

Hej,

Jag sitter på ett telia-abonnemang där det är gratis surf i sociala medier. Sitter just nu på enbart 4G då jag har temporärt boende och undrar om man på något sett skulle kunna "lura" telefonen att den använder internet genom facebook/instagram/snapchat/whatsapp? Detta skulle ju isf ge mig full fart obegränsat? Bara en tanke som slog mig. Jag behöver absolut inte använda mig av detta hack men tänkte att det vore intressant att testa.

Har en android-mobil Oneplus 6T .
Med vänlig hälsning, L

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur Telias lösning ser ut men jag skulle gissa på att det är Telia du behöver lura och inte telefonen. Telia är den som skickar din trafik på vägen dit den ska, de håller då antagligen koll på vilka IP-adresser eller liknande som används av sociala medierna och räknar bort trafik till dessa adresser. Du skulle behöva hitta ett sätt att lura dessa sociala medierna att skicka vidare din trafik till någon annan sida och sedan skicka svaret de får till dig själv, alltså få dem att agera proxy, vilket jag skulle gissa är mindre än lätt. Detta är dock bara baserat på antagande om hur Telia gör.