Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Windows 10

Hej! Nån som vet vart windows ligger lagrat? Är det på den ursprungliga hårddisken?

Kan lägga till att jag uppgraderat min dator med nytt moderkort, ram minne, grafikkort, processor och en ny ssd, funderade på om jag måste köpa nytt Windows eller om jag kan återanvända mitt gamla?

Trädvy Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Det ligger på den disk du valt att installera det på. Självklart även produktnyckeln.
Behöver du byta moderkortet kan du först använda ditt live-konto, således sparas info/nyckeln till ditt konto istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Om det är en oem licens så kan du inte byta moderkort, det är låst till datorn oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

@jonsson1:Om du har köpt en Windows 10 licens och kopplat den digitala licensen till ett Microsoft konto tillsammans med det gamla moderkortet så skall det vara möjligt enligt Microsoft att aktivera samma licens efter moderkort byte.

Läs hur det fungerar på denna sida https://support.microsoft.com/sv-se/help/20530/windows-10-rea...

Edit. Microsoft sidan fungerar inte just nu, försök lite senare.

janee