Diablo II i uppdaterad version är osannolikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Då fortsätter jag nog hellre spela originalet

Men kul hobby-projekt!

haha lust o ge kritik? Eller gillar du bara den gamla designen?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Hjälpsam

Spelet släpptes för snart tjugo år sedan.
Koden är antagligen dåligt dokumenterad, risig skitkod, full med en massa fulhack.
antagligen billigare och bättre att skriva om den från början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Äh, dåliga ursäkter. Det är garanterat snabbare att börja från scratch med en ny motor än att försöka modifera det gamla spelet. Gör D1 i D4 motorn... borde vara en barnlek för Blizzard egentligen. Ljud kan man ju extrahera från D1 så det är inget problem. Dialog.. kopiera rakt av, mest text.

Skrivet av Xelfeir:

Du tror att du vill ha en Diablo 2 remaster, men tro mig, det vill du inte....störtlöjligt. standard ursäkt. Problemet är ledningen i företaget, inget tekniskt står i vägen. Människorna som skriver kod kan säkerligen skriva ny kod. Med resurserna som finns hos blizzard så är det enbart ledningens girighet som förhindrar Diablo 2 att bli en riktigt bra remake....det hela låter lika dumt som att det finns olika bilar. Hur lyckades dom med det när dom saknade grundritningen? Självklart går detta att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av xpanterx:

Luktar mer som "vill inte/har inte tid"

Alltså läste ni ens artikeln? Detta uttalande är inte från blizzard, utan tidigare anställda hos blizzard north. Och det enda som sägs är att detta försvårar en remake om nu blizzard skulle vilja göra en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

haha lust o ge kritik? Eller gillar du bara den gamla designen?

Var väl inte direkt vad jag hade i åtanke med remaster. Tänker mig mer som blizz gjorde med Warcraft 3.
Allt ser påtagligt nyare och bättre ut dvs.

Ditt verk är såklart snyggare men inte speciellt remastered. Mer som att man får ett snäpp bättre upplösning bara.

Men helt klart en intressant hobby. Imponerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Alltså läste ni ens artikeln? Detta uttalande är inte från blizzard, utan tidigare anställda hos blizzard north. Och det enda som sägs är att detta försvårar en remake om nu blizzard skulle vilja göra en.

Lättare att hoppa på blizz-hatet istället för att sätta sig in i vad artikeln faktiskt informerar om

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi behöver en remaster version av detta underbara spelet. Då kanske våra 8, 12, 16 mfl kärninga cpuer äntligen får chansen att sträcka lite på benen

Permalänk
Medlem

@klotim: Häftigt! Håll oss gärna uppdaterade

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@klotim: Häftigt! Håll oss gärna uppdaterade

Tackar!
Absolut, det kan jag göra!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB