Trådlösa in-ear (passform och ljud krav)

Permalänk

Trådlösa in-ear (passform och ljud krav)

Tänkte införskaffa mig i ett par trådlösa hörlurar (earbuds/in-ear) men är dålig på vad som är rekommenderat.
Jag behöver ingen mikrofon, kommer endast användas på gymmet så passform(sitter kvar i örat och gärna tajta så ljud runtomkring inte hörs), ljudkvalité och lite lagom tåliga (IP4X) är vad som prioriteras.
Kommer användas tillsammans med Galaxy S10

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Jag kör med Klipsch t5 True Wireless, inte för alla men för mig funkar det ypperligt med den udda designen (sitter riktigt bra i örat, kan hoppa å skutta bäst jag vill utan att dom hoppar ut) bra balanserat ljud och inget som hörs utåt. Det enda jobbiga kan vara att det är svårt att höra vad andra säger när man har dom i. Men kan ju vara positivt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mina Jaybird Vista. Finns ingen risk att dom åker ur örat.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag har ett par JBL reflect mini 2 som jag är väldigt nöjd med.
Det sitter väldigt bra under träning och ljudet är ok.
De funkar stabilt med min iphone.
De anges nog som svettåliga men jag har lyckats få med dem i tvättmaskinen ett par gånger utan att de har gett upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Klipsch T5 såg riktigt intressanta ut, synd bara att dom saknar "vingar" (sådana där utbytbara(oftast) som gör att dom sitter bättre).
JayBird Vista är jag osöker till om jag nöjer mig med ljudkvaliten.

Har kikat på Samsung Galaxy Buds och dom ser enligt recensioner lovande ut, men priset verkar "för billigt" för att jag skall våga tro på dom haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som HATAR in ear på gymmet?
Känns som man får lock konstant vid alla större ansträngning osv, känner sjukt illa
Kör själv med vanliga bt lurar då de känns mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin_nerf:

Klipsch T5 såg riktigt intressanta ut, synd bara att dom saknar "vingar" (sådana där utbytbara(oftast) som gör att dom sitter bättre).
JayBird Vista är jag osöker till om jag nöjer mig med ljudkvaliten.

Har kikat på Samsung Galaxy Buds och dom ser enligt recensioner lovande ut, men priset verkar "för billigt" för att jag skall våga tro på dom haha

Skickades från m.sweclockers.com

Behövs inga vingar på klipscharna

Dom sitter djupare i hörselgången och stödjer mot örat. Har dom när jag springer och allt möjligt utan bekymmer eller oro

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Jag har ett par JBL reflect mini 2 som jag är väldigt nöjd med.
Det sitter väldigt bra under träning och ljudet är ok.
De funkar stabilt med min iphone.
De anges nog som svettåliga men jag har lyckats få med dem i tvättmaskinen ett par gånger utan att de har gett upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Har sånna med, jätte nöjd med dom med! Sitter fast i örona, bra ljud och bra batteritid!

Permalänk

https://crinacle.com/2019/07/14/best-sounding-true-wireless-e...

Jag tror att Jabra Elite Active 65t skulle passa dig, bra ljudkvalle samt IP56 med två års garanti mot svett och damm.