Mobillådan är Årets julklapp 2019

Permalänk
Relik 📜

Mobillådan är Årets julklapp 2019

För 32 året i följd utser HUI Research Årets julklapp, som i år uppmuntrar till att lägga ifrån sig telefonen och umgås IRL.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Telefon med touchskärm anno 2004 kommenterades med "Fyfan vad nördigt" "Gud så otympligt".

Och nu behöver tydligen vanliga Svenssons en "mobillåda" för att inte sitta och pilla på touchskärmen som sitter på den otympliga smartphonen som knappt går ner i fickan.

Vilka tider mina damer och herrar!

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

"Mobillåda"? Snacka om konsumism, vem fan har inte en helt vanlig låda/kartong/box tillgänglig hemma? Vad är det som en mobillåda gör extra bra jämfört med en typ stor Ikea-matlåda?

Permalänk
Medlem

Enligt DN så handlar det om tillfällen som:
"för att inte hela tiden ha dem på sig vid sammankomster eller middagar till exempel."
Bedrövligt att det ska till en låda för att folk ska lära sej lite vett&etikett.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av naikon:

"Mobillåda"? Snacka om konsumism, vem fan har inte en helt vanlig låda/kartong/box tillgänglig hemma? Vad är det som en mobillåda gör extra bra jämfört med en typ stor Ikea-matlåda?

🤷‍♂️

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Måste genast köpa en ny telefon så min mobil är den flashigaste i lådan!

Permalänk
Medlem

På cdon så var det trådlösa hörlurar som var årets julklapp.

Permalänk
Medlem

Tur att det följer med en fin låda vid varje mobilköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

På cdon så var det trådlösa hörlurar som var årets julklapp.

De sa sig basera det på statistik från sina kunder, till skillnad från HUI som... uh, gjort något.

Permalänk
Medlem

1a April redan?
Nog det dummaste jag läst lol

Permalänk
Medlem

Mobillåda ? Trams...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Nej.

Permalänk
Medlem

Nähe... Drt e väl dags å dra fram den där spikmattan igen för den prylen var ju bara tvunget att inköpa. Vem kunde vara utan den 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Ska jag ha en mobillåda måste jag nog köpa ett paket cigg också. Nu röker jag förvisso inte men om jag blir tvungen att lägga ifrån mig telefonen så är det bäst jag börjar. När ska den här välden börja ta hänsyn till oss neurotiker? Vavava?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag har seriöst övervägt att skaffa en låda som jag kan låsa med hänglås för både mig , sambon och äldsta dottern. Jag hatar att alla pillar på telefonen i tid och otid på ren reflex. Man tillåter inte sig själv att ha 1min av dötid utan då åker den upp. Blir ledsen på mig själv när jag reflekterar över att det är så här det är nu.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har seriöst övervägt att skaffa en låda som jag kan låsa med hänglås för både mig , sambon och äldsta dottern. Jag hatar att alla pillar på telefonen i tid och otid på ren reflex. Man tillåter inte sig själv att ha 1min av dötid utan då åker den upp. Blir ledsen på mig själv när jag reflekterar över att det är så här det är nu.

Instämmer. Ett tidlås ska det vara också kan man tycka. Eller får vi väl köpa en 3310a igen

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Fan vettigt. Dum julklapp vettig idé.
Visst behöver jag släppa mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Yes! I år kan min hemslöjd med gott samvete ges bort i julklapp till hela släkten! 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nikodemous: Vara utan kan man väl men tycker det är ganska bekvämt att ligga på min spikmatta när man har stadig träningsvärk.

Permalänk
Medlem

Kan väl lägga ifrån mig den i en "icke mobillåda" och umgås IRL.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Wtf?

Vet inte varför, men detta tycker jag nog var det roligaste jag läst senaste veckan. En låda är årets julklapp. Tror inte mina småkusiner kommer bli glada när de öppnar sina paket (lådor) och frågar var presenten är.

Är "fickan" nästa års julklapp kanske?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alla har ju råd med den. Tycker elcykel var värre.. hån mot vanliga dödliga svenskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När man behöver en låda för att umgås IRL för det är ju stört omöjligt att lägga ifrån sig den på bordet! Eller att man har kvar den i fickan..

Är det nu man får säga "Det var bättre förr"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ska jag ha en mobillåda måste jag nog köpa ett paket cigg också. Nu röker jag förvisso inte men om jag blir tvungen att lägga ifrån mig telefonen så är det bäst jag börjar. När ska den här välden börja ta hänsyn till oss neurotiker? Vavava?!

Har du testat fidget "vadsomhelst", exempelvis fidget spinner, fidget cube, etc.?

Permalänk
Medlem

Äsch använder aldrig min mobil 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Kidsen är rätt vana vid mobillådor, finns i väldigt många klassrum.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Snusfri

Min mobil används sparsamt, har alarm på den så man kommer uoo på morgnen, sedan vid frukost läser man lite forum, kanske läser lite mer vid lunch, sedan ligger den bara i fickan för man har inte direkt tid på jobbet att pilla med den.

Förut kunde man kolla fb + lite annat medans man kollade på tv, men har nästan helt slutat med det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Pro tip: Om du köper en mobillåda på internet så kommer den i en annan låda! Dubbla lådor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Pro tip: Om du köper en mobillåda på internet så kommer den i en annan låda! Dubbla lådor!

Om du köper en mobil på internet, så får du en låda med en mobillåda med en mobiltelefon i. Winning!