Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Mobillådan är Årets julklapp 2019

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Mobillådan är Årets julklapp 2019

För 32 året i följd utser HUI Research Årets julklapp, som i år uppmuntrar till att lägga ifrån sig telefonen och umgås IRL.

Läs hela artikeln här

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 7 - i5-1035G4 - 8 GB DDR4
▪ Konsol -> Nintendo Switch Lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där solen aldrig skiner
Registrerad
Sep 2002

Telefon med touchskärm anno 2004 kommenterades med "Fyfan vad nördigt" "Gud så otympligt".

Och nu behöver tydligen vanliga Svenssons en "mobillåda" för att inte sitta och pilla på touchskärmen som sitter på den otympliga smartphonen som knappt går ner i fickan.

Vilka tider mina damer och herrar!

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Aug 2008

"Mobillåda"? Snacka om konsumism, vem fan har inte en helt vanlig låda/kartong/box tillgänglig hemma? Vad är det som en mobillåda gör extra bra jämfört med en typ stor Ikea-matlåda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Enligt DN så handlar det om tillfällen som:
"för att inte hela tiden ha dem på sig vid sammankomster eller middagar till exempel."
Bedrövligt att det ska till en låda för att folk ska lära sej lite vett&etikett.

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av naikon:

"Mobillåda"? Snacka om konsumism, vem fan har inte en helt vanlig låda/kartong/box tillgänglig hemma? Vad är det som en mobillåda gör extra bra jämfört med en typ stor Ikea-matlåda?

🤷‍♂️

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 7 - i5-1035G4 - 8 GB DDR4
▪ Konsol -> Nintendo Switch Lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Måste genast köpa en ny telefon så min mobil är den flashigaste i lådan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Nov 2005

På cdon så var det trådlösa hörlurar som var årets julklapp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Tur att det följer med en fin låda vid varje mobilköp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Bankai:

På cdon så var det trådlösa hörlurar som var årets julklapp.

De sa sig basera det på statistik från sina kunder, till skillnad från HUI som... uh, gjort något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

1a April redan?
Nog det dummaste jag läst lol

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010

Mobillåda ? Trams...

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Apr 2013

Nej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Nähe... Drt e väl dags å dra fram den där spikmattan igen för den prylen var ju bara tvunget att inköpa. Vem kunde vara utan den 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2007

Ska jag ha en mobillåda måste jag nog köpa ett paket cigg också. Nu röker jag förvisso inte men om jag blir tvungen att lägga ifrån mig telefonen så är det bäst jag börjar. När ska den här välden börja ta hänsyn till oss neurotiker? Vavava?!

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Jag har seriöst övervägt att skaffa en låda som jag kan låsa med hänglås för både mig , sambon och äldsta dottern. Jag hatar att alla pillar på telefonen i tid och otid på ren reflex. Man tillåter inte sig själv att ha 1min av dötid utan då åker den upp. Blir ledsen på mig själv när jag reflekterar över att det är så här det är nu.

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Red Devil 5700XT | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| MSI 34 MPG341CQR |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Högsby
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Hymer:

Jag har seriöst övervägt att skaffa en låda som jag kan låsa med hänglås för både mig , sambon och äldsta dottern. Jag hatar att alla pillar på telefonen i tid och otid på ren reflex. Man tillåter inte sig själv att ha 1min av dötid utan då åker den upp. Blir ledsen på mig själv när jag reflekterar över att det är så här det är nu.

Instämmer. Ett tidlås ska det vara också kan man tycka. Eller får vi väl köpa en 3310a igen

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, Asus 5700 XT Strix, Nvme Samsung 970 Evo, Samsung ssd 860 QVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Fan vettigt. Dum julklapp vettig idé.
Visst behöver jag släppa mobilen.

Regn är snö på sommarn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Yes! I år kan min hemslöjd med gott samvete ges bort i julklapp till hela släkten! 😄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2007

@Nikodemous: Vara utan kan man väl men tycker det är ganska bekvämt att ligga på min spikmatta när man har stadig träningsvärk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Kan väl lägga ifrån mig den i en "icke mobillåda" och umgås IRL.

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K 4.5GHz | 32GB RAM | RTX 2080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Wtf?

Vet inte varför, men detta tycker jag nog var det roligaste jag läst senaste veckan. En låda är årets julklapp. Tror inte mina småkusiner kommer bli glada när de öppnar sina paket (lådor) och frågar var presenten är.

Är "fickan" nästa års julklapp kanske?

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Alla har ju råd med den. Tycker elcykel var värre.. hån mot vanliga dödliga svenskar

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2010

När man behöver en låda för att umgås IRL för det är ju stört omöjligt att lägga ifrån sig den på bordet! Eller att man har kvar den i fickan..

Är det nu man får säga "Det var bättre förr"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ska jag ha en mobillåda måste jag nog köpa ett paket cigg också. Nu röker jag förvisso inte men om jag blir tvungen att lägga ifrån mig telefonen så är det bäst jag börjar. När ska den här välden börja ta hänsyn till oss neurotiker? Vavava?!

Har du testat fidget "vadsomhelst", exempelvis fidget spinner, fidget cube, etc.?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Äsch använder aldrig min mobil 😁

Ryzen 2600x | Asus strix b450 -f gaming | Ballistix sport 16gb @3200 | Zotac Gtx 1070 | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Kidsen är rätt vana vid mobillådor, finns i väldigt många klassrum.

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Min mobil används sparsamt, har alarm på den så man kommer uoo på morgnen, sedan vid frukost läser man lite forum, kanske läser lite mer vid lunch, sedan ligger den bara i fickan för man har inte direkt tid på jobbet att pilla med den.

Förut kunde man kolla fb + lite annat medans man kollade på tv, men har nästan helt slutat med det.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - RTX 2070 Super - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 240GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 6T

Trädvy Permalänk
Redaktör 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Pro tip: Om du köper en mobillåda på internet så kommer den i en annan låda! Dubbla lådor!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Kenneth:

Pro tip: Om du köper en mobillåda på internet så kommer den i en annan låda! Dubbla lådor!

Om du köper en mobil på internet, så får du en låda med en mobillåda med en mobiltelefon i. Winning!