Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Gaming laptop, vilken är bäst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Gaming laptop, vilken är bäst

Hej!

Sett att det finns massvis av trådar för detta men tänkte att det borde vara lugnt att skapa en till. Då jag ska plugga utomlands med start nästa år så känner jag att jag behöver ha med mig en gaming laptop för de timmar/dagar då jag inte pluggar. Eftersom jag är van vid att ha bra flyt i spel så är jag villig att spendera en del för att få en ordentlig dator, förmodligen en med ett RTX 2080 och 1080p skärm.

Vilka rekommenderas? Jag har kikat runt och just nu verkar det bästa valet vara en Alienware M15 R2, då man får mest för pengarna. Däremot så ska värmen vara ett problem i den då den inte är undervoltad, så kanske finns ett bättre alternativ någonstans?

Tack i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av VirtualBoost:

Hej!

Sett att det finns massvis av trådar för detta men tänkte att det borde vara lugnt att skapa en till. Då jag ska plugga utomlands med start nästa år så känner jag att jag behöver ha med mig en gaming laptop för de timmar/dagar då jag inte pluggar. Eftersom jag är van vid att ha bra flyt i spel så är jag villig att spendera en del för att få en ordentlig dator, förmodligen en med ett RTX 2080 och 1080p skärm.

Vilka rekommenderas? Jag har kikat runt och just nu verkar det bästa valet vara en Alienware M15 R2, då man får mest för pengarna. Däremot så ska värmen vara ett problem i den då den inte är undervoltad, så kanske finns ett bättre alternativ någonstans?

Tack i förhand!

Jag har absolut noll koll på detta, men om inte UEFI är så pass nedlåst så borde du själva kunna undervolta utan några större bekymmer och spara några grader där.

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | 13TB Lagring| Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier