Detroit: Become Human till PC i december

Permalänk
Melding Plague

Detroit: Become Human till PC i december

Det tidigare Playstation-exklusiva Detroit: Become Human lanseras till PC/Windows och Epic Games Store den 12 december.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul, är ett riktigt bra spel som jag har lagt ner många timmar på för att uppleva alla olika slut!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Det roligaste med det spelet är när man inte är bror duktig och får moralpanik. Kul för de som inte sitter på en PS4:a! Kommer nog vara bra snyggare och flyta på bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag nyss skrev ett inlägg som jag trodde va ett nyhets inlägg så passar jag på att skriva in samma här.

"Rekommenderar spelet helt klart, finns även sjukt många olika outcomes i spelet, så man kan spela om det flera gånger.

Gillar man att kolla på let's plays så är detta spel också väldigt bra för sådant, efter att jag hade lirat det så kollade jag igenom säkert 10 olika youtubare spela igenom spelet med. Alltid kul att höra folks reaktioner / åsikter m.m.

Ett tips dock är att verkligen sätta sig in i världen, läs de olika tidningarna som ligger omkring osv för mer backstory samt att dom reagerar på hur du spelar. Har tyvärr sett rätt många som skippar sådant och bara rusar igenom storyn.

Edit: Den bästa let's playen är nog skådespelaren som spelar connor i spelet.
Han har börjat med en egen stream/let's play kanal efter att han spelade igenom det.

Spelar oftast med sin fru, som även hon är en skådespelare i spelet.
Han har även haft en del skådespelare som gästar hans kanal. Väldigt intressant att se deras perspektiv på spelet. Allrahelst då dom jobbade avsides av varandra, så de hade ingen aning om hur spelet skulle bli förutom deras egna storyline då.
https://www.youtube.com/user/bryanpdechart/videos "

Permalänk
Medlem

Ett spel jag ser fram emot att spela nu när det väl kommer till PC

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Kul, ville spela detta tidigare men inget PC
Bra December lir.

Permalänk

Är det epic store exclusive eller kommer spelet att släppas till steam efter X antal år?

Permalänk
Medlem

Sådärja... har köpt det till PS4 och har det på "att spela listan"... det var ju typiskt. Föredrar ju PC eftersom jag bara har baskonsolen och allt vad det innebär.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Trevlig överraskning!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad kul!
Fantastiskt spel, ett av de främsta spelen under detta decennium. Engagerande story, tillfredsställande game mechanics och mycket filosofiska frågor att ligga sömnlös över 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har spelat igenom att par gånger, verkligen unik och engagerande story! Tänkte "här ska jag göra någonting annorlunda nästa gång jag kommer hit för att se vad som händer" men så blev händelseförloppen så annorlunda att jag aldrig kom tillbaka till den punkten utan någonting helt annat hände. Vilket kändes lika överraskande som positivt betyg för spelet i helhet! Kan bara rekommendera för er som ännu inte spelat på PS4!

Permalänk
Medlem

Hoppar in igen med ett inlägg som ger en spoilerfri video som är anledningen till att spelet ens blev till.

Detta var under ps3 eran så det var riktigt stort då!
Proof of concept så att säga.

Tog ett par år men här är vi nu, men ett fullfjädrat spel.

Permalänk
Medlem

Hmm... Tror jag är det enda som inte tyckte detta spelet var något vidare.

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett tidigare konsolexklusivt spel som kommer till PC..
Alltså ännu en spik i kistan för PS4.

Spelet i sig verkar intressant. Även om jag inte satt mig in djupare i det.

Spelade Heavy Rain på PS3, men störde mig enormt mycket på kontrollerna och inte minst tempot. Det gick i ett sövande tempo för det mesta, men helt plötsligt skulle man reagera blixtsnabbt och i snabb följd trycka de knappar som visades i form av små rutor som dök upp (inte alltid på samma avstånd och ibland dolda bakom något). Det var inte alltid samma knappar heller så man kunde inte reagera instinktivt likt många andra spel där man lärt sig kontrollerna, utan man var tvungen att se och tolka symbolerna i realtid.

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad skulle vara kul att köra

Permalänk
Medlem

@D.:
Varför skulle det vara spik i kistan?

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Spelade när det var månadens spel för PS+ helt klart värt sina timmar. Likt Heavy Rain några så har det några skrattretande spelmoment, men det har som ett av få spel förmågan att framkalla tårar ur mitt döda hjärta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevligt. Hade gärna/hellre spelat det på xboxet, men PC funkar väl det också.

Ska lyssna på soundtracket nu. Heavy Rains soundtrack var ju djävligt nice så har höga förväntningar

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Första spelet sen Gran Turismo som fått mig seriöst överväga skaffa konsol. Jag har undviket spoilers genom memes och liknande i hopp om att se den på PC, och nu ser jag en möjlighet att köpa en julklapp till mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LesnarKiller:

Är det epic store exclusive eller kommer spelet att släppas till steam efter X antal år?

Iom. Steams nya avtal så kan ett spel enbart vara exklusivt till en annan plattform i en månad. (Lite osäker på tiden, rätta mej om jag har fel). Så antigen kommer det en månad efter eller inte alls. Detta var något dom gjorde för att stoppa stormen av spel som kom exklusivt till Epic och sedan 1 år efter till Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

@D.:
Varför skulle det vara spik i kistan?

För att det finns allt färre konsolexklusiva spel. Det är främst de konsolexklusiva spelen som motiverar konsolköp.
Visst finns det ju ändra argument för konsoler, inte för det, men de blir färre.
Sen i kampen mellan PS och Xbox ligger ju Xbox bättre till prestandamässigt, men PS har fler exklusiva spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

För att det finns allt färre konsolexklusiva spel. Det är främst de konsolexklusiva spelen som motiverar konsolköp.
Visst finns det ju ändra argument för konsoler, inte för det, men de blir färre.
Sen i kampen mellan PS och Xbox ligger ju Xbox bättre till prestandamässigt, men PS har fler exklusiva spel.

Så, du baserar detta på att ett fåtal spel som varit exklusiva på konsol under en lång tid, senare får en PC release.
För du vet väl att Detroit släpptes för 1½ år sedan på PS4?
Och med att 2-3 spel får en PC release så är detta spiken i kistan för konsol.
Hur många enheter hade PS4 sålt nu igen?
Och om jag inte har helt fel så är det ca 14 lir som blir exklusiva för PS4, 2020, och detta är deras AAA spel.
Så, jag håller definitivt inte med dig.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Så, du baserar detta på att ett fåtal spel som varit exklusiva på konsol under en lång tid, senare får en PC release.
För du vet väl att Detroit släpptes för 1½ år sedan på PS4?
Och med att 2-3 spel får en PC release så är detta spiken i kistan för konsol.
Hur många enheter hade PS4 sålt nu igen?
Och om jag inte har helt fel så är det ca 14 lir som blir exklusiva för PS4, 2020, och detta är deras AAA spel.
Så, jag håller definitivt inte med dig.

Jag syftar främst på sådana som har PC som klarar av spelen, varför köra spelen på konsol när man kan köra samma på PC med bättre grafik?
Få argument som talar för det då.
För just exklusiva spel har varit en av huvudorsakerna att även skaffa konsol för dem som har hyfsad PC.

Det handlar nog inte bara om "2-3 spel", snarare att trenden verkar ju gå åt det hållet då de kan tjäna mer så.

Konsoler lär ju leva vidare ändå, för deras pris:prestanda är ju överlägsen PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Jag syftar främst på sådana som har PC som klarar av spelen, varför köra spelen på konsol när man kan köra samma på PC med bättre grafik?
Få argument som talar för det då.
För just exklusiva spel har varit en av huvudorsakerna att även skaffa konsol för dem som har hyfsad PC.

Det handlar nog inte bara om "2-3 spel", snarare att trenden verkar ju gå åt det hållet då de kan tjäna mer så.

Konsoler lär ju leva vidare ändå, för deras pris:prestanda är ju överlägsen PC.

Njae, nu var det ju ditt uttalande om att det var spiken i kistan som jag svarade på.
Sen så om vi tar PS4, hur många exklusiva spel kan du räkna upp som blivit släppta på PC, om det nu är en trend?
Vad jag vet så är det enbart 1 spel. Death Stranding som var satt som "Exklusivt PS4", som släpptes på PC.
Ett spel är ingen trend i mina ögon. (jag räknar inte med Detroit, då det är ett nästan 2 år gammalt spel)

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Njae, nu var det ju ditt uttalande om att det var spiken i kistan som jag svarade på.
Sen så om vi tar PS4, hur många exklusiva spel kan du räkna upp som blivit släppta på PC, om det nu är en trend?
Vad jag vet så är det enbart 1 spel. Death Stranding som var satt som "Exklusivt PS4", som släpptes på PC.
Ett spel är ingen trend i mina ögon. (jag räknar inte med Detroit, då det är ett nästan 2 år gammalt spel)

Sa inte "spiken i kistan", utan "ännu en spik i kistan".
Utöver att få spel förblir konsolexklusiva, så är det även relativt nära till nästa gen konsoler.
Exklusiva spel, bra pris:prestanda och lättare att ta med har ju alltid varit de främsta argumenten för konsol.

Frånsett att man inte har tålamod, så kan du väl knappast förneka att argumenten för att skaffa spel till PS4 när de antingen kommer till PC el PS5 snart blir färre?

Ingen som säger att PS4 inte sålt bra osv och lever kvar ett litet tag till.
Men vilken orsak finns det att köpa en PS4 idag, när flera av spelen även släppts/snart släpps till PC (och man har en hyfsad sådan)?
Inom ett år kommer den att ersättas av nästa gen, som ev även är bakåtkompatibel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@D.:
Som jag frågade innan, som du inte svarade på.
Vilka spel som är Sony konsolexklusiva kommer till PC?
Vill gärna se den listan, och gärna då utan de 2 som jag kan hitta.
Att sen blanda in att det kommer en ny konsol är inte det du pratade om först.
och inte heller det vi har diskuterat. Utan det att du menar att det kommer så många spel till PC
som varit Exklusiva, att man lika gärna kan köra på PC.

Ge mig den listan...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch