Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers utser Årets julklapp 2019

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

SweClockers utser Årets julklapp 2019

Efter en fråga till medlemmarna och överläggningar i redaktionen utser SweClockers de trådlösa hörlurarna till Årets julklapp.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Apr 2008

Men lådan då?

Åbäke mk2: Ryzen 2600, MSI B450 Tomahawk, 16GB Hynix CJR @ 3400/CL14, 2x500GB Samsung 850 Evo, EVGA 1070 FTW, Xonar STX.

Project Subzilla (subwoofer till hemmabion)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av roxkz:

Men lådan då?

Alla produkter kommer i en låda, så det löser sig i slutet

Skickades från m.sweclockers.com

Tjo & tjim
Fractal Design Define S || MSI H370 GAMING PRO CARBON || ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING || I5-8600K || Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 32GB || be quiet! Pure Rock || Samsung 970 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Ska bli spännande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Apple AirPods Pro.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av roxkz:

Men lådan då?

du kan lägga hörlurarna i Lådan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Aug 2005

ALLA som vistas ute i trafiken med hörlurar borde skaffa sig en låda för hörlurar!

Intel Core i7-8700 | 32 GB | ASUS ROG STRIX Z370-I | EVO 960 M.2 500GB + Intel 660p M.2 2TB | GTX 1070 Ti FE | Ghost S1
AMD Ryzen 2700X | 64GB | ASUS TUF B450M-PLUS | EVO 840 250GB | GT 1030 | Node 605

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av mrkhaglund:

Alla produkter kommer i en låda, så det löser sig i slutet

Skrivet av Thunderstruck:

du kan lägga hörlurarna i Lådan

Förlåt, kunde inte låta bli.

Åbäke mk2: Ryzen 2600, MSI B450 Tomahawk, 16GB Hynix CJR @ 3400/CL14, 2x500GB Samsung 850 Evo, EVGA 1070 FTW, Xonar STX.

Project Subzilla (subwoofer till hemmabion)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2003

En nykter jul för alla barn där ute.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Mar 2019

Bästa julklapp för förare i Stockholm - förbjud för sparkcyklar och vanliga cyklar på allmän gata tills individer lär sig att föra redskapet över övergångsstället och inte flyga i 30km/h mitt framför bilen, samt inte vingla mitt på körbanan.

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
Palit RTX 2070 Dual - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500MB - SSD Intel 660p @ 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2004

INTE okej med airpodsen liggandes där framför... bläääää....

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i5 6600K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 2666 Mhz 16 GB
Samsung 850 Evo 250 GB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av HenrikM:

Kan inget annat än att hålla med.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2015

Om ni har råd att lägga 3k på hörlurar så rekommenderar jag varmt att köpa Sony WH-1000XM3 lurar till er själva eller någon nära i julklapp. Jag köpte ett par svarta sådana i födelsedagspresent till mig själv i våras och är grymt nöjd. Köpte ett par silver till sambon när hon fyllde år och hon var också väldigt nöjd.

Enda problemet är att nu har jag ingen anledning att köpa årets julklapp längre

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av HenrikM:

Alltid, varje år!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

Så ska det se ut! Gör om gör rätt.

• Ryzen R7 1700 + Celsius S24 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 •
• Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ω • NZXT S340 Elite Black • Predator XB271HU • Nintendo Switch •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005

Hur många lurar på nyhetsbilden härstammar från Jonas hörna på kontoret?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

IKEA's trådfri serie?

Dator 1: | i9 9900k | MSI GTX 1080 Gaming X | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Roborock S5 såklart!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av SweDragon:

Om ni har råd att lägga 3k på hörlurar så rekommenderar jag varmt att köpa Sony WH-1000XM3 lurar till er själva eller någon nära i julklapp. Jag köpte ett par svarta sådana i födelsedagspresent till mig själv i våras och är grymt nöjd. Köpte ett par silver till sambon när hon fyllde år och hon var också väldigt nöjd.

Håller med. Är 3k för dyrt så rekommenderar jag Kygo A9/600 som är klart bästa lur under 2k.
Finns ofta på kampanj hos power.se för 999:-

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av SweDragon:

Dom där såg faktiskt trevliga ut, både tekniskt och designmässigt. Kanske blir en julklapp till mig själv i år.

7700K | 32GB Ram | 2080Ti | 2x 250GB SSD | 500GB SSD | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av Savage_Gray:

Bästa julklapp för förare i Stockholm - förbjud för sparkcyklar och vanliga cyklar på allmän gata tills individer lär sig att föra redskapet över övergångsstället och inte flyga i 30km/h mitt framför bilen, samt inte vingla mitt på körbanan.

Hade jag fått det som julklapp hade jag gråtit av lycka!

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av xcluzive:

IKEA's trådfri serie?

Vilken utsökt idé!

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2015

Köpte ett par "Sony WH-1000XM3" som jag lämnade tillbaka omgående eftersom de hade alltför låg ljudvolym.

Passformen på dem var fantastisk, satt oerhört bekvämt på öronen. Den aktiva brusreduceringen fungerade också ypperligt.

Någon som har ett tips på motsvarande modell hos annan tillverkare med betydligt högre volym? Eller det kanske är så att trådlösa hörlurar är ganska ljudsvaga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av SweDragon:

Samma här, fick de för kampanjpris. Köp köp

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Exxovion:

Köpte ett par "Sony WH-1000XM3" som jag lämnade tillbaka omgående eftersom de hade alltför låg ljudvolym.

Passformen på dem var fantastisk, satt oerhört bekvämt på öronen. Den aktiva brusreduceringen fungerade också ypperligt.

Någon som har ett tips på motsvarande modell hos annan tillverkare med betydligt högre volym? Eller det kanske är så att trådlösa hörlurar är ganska ljudsvaga?

Var använder du dem egentligen? Visst de har inte trycket som ett par riktiga studiolurar men i mitt tycke klarar de spela högt nog utan problem.....å då hör jag ändå dåligt...

Nu har jag iofs XM2 men antar att de inne sänkt volymen betänkligt till årets modell.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2017

Valve Index

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Exxovion:

Höjde du på både lurarna och telefonen? Tveksamt det finns så mycket högre spelande i den klassen, jag har nog aldrig gått över 35% för mina blir för högt..

Chassi: Fractal design Defince C Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare Nocuta uh-14sGpu Asus Strix 2060Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDDSamsung pro 840PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Blir ett par Sony wh-1000xm3 i julklapp till sig själv, hoppas på ett klipp under BF :). NC kan ju va bra när man får tillökning snart också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av HenrikM:

Det är faktiskt olagligt att bjuda barn på alkohol.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av NatureBoyyy:

Höjde du på både lurarna och telefonen? Tveksamt det finns så mycket högre spelande i den klassen, jag har nog aldrig gått över 35% för mina blir för högt..

Behöver man höja på båda om man kör trådat? Jag har haft Sony-appen installerad sen dag ett och för mig följer telefonens och lurarnas volym alltid varandra. Kör alltid BT med Sonys LDAC codec.

Jag har nog själv max kört på 60% när jag ville kolla vad de går för och det var klart högt! När jag pendlar så räcker runt 35% för att helt stänga ute omgivningen med NC.