Permalänk
Medlem

För få uttag på min router?!

Hej!

Håller på att renovera lite hemma och tänkte då dra några nätverkskablar under golvet till fasta nätverksuttag i barnens sovrum. Vill inte dra nätverkskablarna direkt från uttagen till fiberkonverteraren utan de behöver sitta i en router eller liknande med brandvägg.

Problemet är att jag köpt TP-Link Deco P7 Whole-Home, funkar fint men ingen av "puckarna" har mer än två nätverksuttag. Vill ha in 4-5 nätverkskablar i första routern, detta då ungdomarna inte vill spela sina spel på WiFi utan ha trådat för bästa uppkoppling.

Går det att lösa och i så fall hur? Gärna med länk till prylarna jag behöver köpa...

/Lasse

Permalänk
Medlem

Köp en switch och sätt efter routern.

Permalänk
Medlem

Javisst går det att lösa, med en switch. Köp ex. https://www.webhallen.com/se/product/21971-Netgear-GS105-v5-ProSafe-5-Port-Gigabit-Switch-Unmanaged så får du tillgång till 4 nya portar, eller så köper du bara en större modell om du vill ha fler.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Javisst går det att lösa, med en switch. Köp ex. https://www.webhallen.com/se/product/21971-Netgear-GS105-v5-ProSafe-5-Port-Gigabit-Switch-Unmanaged så får du tillgång till 4 nya portar, eller så köper du bara en större modell om du vill ha fler.

Ok, kanon! Så om jag förstått rätt så kopplar jag så här:

Fiberkonverterare—>Router—>Switch—>Nätverksuttag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luthor:

Ok, kanon! Så om jag förstått rätt så kopplar jag så här:

Fiberkonverterare—>Router—>Switch—>Nätverksuttag

Skickades från m.sweclockers.com

Korrekt!

Permalänk
Skrivet av Luthor:

Ok, kanon! Så om jag förstått rätt så kopplar jag så här:

Fiberkonverterare—>Router—>Switch—>Nätverksuttag

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer bra

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Tackar för snabb hjälp...