Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 6 december

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 6 december

Jag har knappt hunnit smälta euforin efter SweClockers Live! och vårt 20-årsfirande! Efter en succékväll vill vi så klart ha mer av samkväm med världens bästa gemenskap och mitt i all julstress, både privat och professionellt, klämmer jag in en allra sista Meet & Geek innan vi går in i år 2020. På populär begäran blir det återigen i Stockholm och jag hoppas att alla ni som inte kunde komma förra gången har möjlighet denna gång istället.

Har under dagen jagat ställen som kan ta emot oss och när jag ringde till The Bull and Bear Inn blev svaret "Ja för fan, det här löser vi!". Till er som varit där tidigare kommer vi sitta på övervåningen där vi reserverat ett stort antal platser. Det finns gott pubkäk och ett bra utbud av öl. Fokus ligger givetvis på det sociala – gemenskapen SweClockers – och vi kommer även fixa någon form av aktivitet för kvällen.

Vi ses på The Bull and Bear Inn klockan 18:00 den 6 december!

• Vad? Nördigt häng för SweClockers gemenskap i Stockholm!

• Var? Stockholm, Birger Jarlsgatan 16 (Östermalms Torg), The Bull and Bear Inn

• När? Bord bokade från 18:00 till stängning 03:00, fredag 6 december.

• Hur? Allt som krävs är att du är medlem på SweClockers och anmäler dig i tråden.

• Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag troligtvis inte kan komma". Avboka om du stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från de som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Bekräftade deltagare (max 45 personer):

1. @Jacob

2. @loevet

3. @JonasT

4. @Kenneth

5. @Edin

6. @ceEEEEo

7. @Klorixx

8. @jreklund

9. @Gurt

10. @holter

11. @PlogarN97

12. @Apanx

13. @fredrik.andersso

14. @iknight

15. @prophetic

16. @robbonn

17. @Rosslan

18. @Ragin Pig

19. @dix_xib

20. @JoXo

21. @Nissling

22. @darkshippo

23. @Tempel

24. @Daemon

25. @tormentor

26. @SchaaSchaa

27. @SvanteP

28. @moreempty

29. @Dalek

30. @Yoshman

31. @vilse.se

32. @DerpMcDerp

33. @Sawyar

34. @tcntad

Detta inlägg uppdateras löpande med mer information!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Skäggig legend
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

FÖR BAKPOTATIS... JA!

Tråden om Skägg!

Ryzen 5 3600@4,2Ghz - 16GB CL16 - RX Vega 56 - MG279Q - BX500 480GB + 4TB WD
LG 65" OLED B6

 Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 
Office: - MacPro 5,1 - 12-core - GTX1060 - 512GB SSD - 64GB DDR3

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av XHI:

FÖR BAKPOTATIS... JA!

Jag tar inget ansvar för vad jag gör i den här killens sällskap!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Skäggig legend
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Jacob:

Jag tar inget ansvar för vad jag gör i den här killens sällskap!

Brukar alltid sluta sååååå:

Tråden om Skägg!

LG 65" OLED B6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Släng in mig på listan

Perfekt för en norrortsbo!

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1592/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Trigger:

Släng in mig på listan

Perfekt för en norrortsbo!

Varmt välkommen! Får se till att hinna med mer än att bara skaka hand och hälsa den här gången.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

@Jacob:
Vi kramades i Örebro i somras (sent). Räknas det

Tror du hade tankat på mer än mig då... men i skyddsrummet var det nog omvänt...

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1592/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Trigger:

@Jacob:
Vi kramades i Örebro i somras (sent). Räknas det

Tror du hade tankat på mer än mig då... men i skyddsrummet var det nog omvänt...

Juste, det gjorde vi också! Är så många ansikten och användarnamn nu, svårt att hålla koll på alla samt exakt när man träffade folk. Men jag har ett tydligt minne av att vi sprang på varandra på Skyddsrummet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Jacob:

Juste, det gjorde vi också! Är så många ansikten och användarnamn nu, svårt att hålla koll på alla samt exakt när man träffade folk. Men jag har ett tydligt minne av att vi sprang på varandra på Skyddsrummet!

Haha, ja det kan jag förstå. Ni har kört hårt med träffarna och det verkar uppskattas!

Nuvarande stationär:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Jag hänger gärna på!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015

Trevligt. Det skriver jag upp mig på!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

NAEJ! Jag som redan är inbokad på företagets julfest då Aja, hoppas ni som kan komma får det jäkligt kul!

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Vive la liberté!
Plats
Där jag arbetar
Registrerad
Dec 2004

Jag är på

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo
Registrerad
Jul 2012

Stavar @XHI mitt namn rätt om jag dyker upp?

Det är inte bussen som avgått för tidigt. Det är du som är sen.
Oftast... kanske... okej ibland avgår den för tidigt...

Trädvy Permalänk
Skäggig legend
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Bussović:

Bara om swec levererar typsnitt som innehåller det tecknet 😖

Tråden om Skägg!

LG 65" OLED B6

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av holter:

Jag hänger gärna på!

Skrivet av PlogarN97:

Trevligt. Det skriver jag upp mig på!

Välkomna!

Skrivet av Apanx:

Jag är på

Klart du är!

Skrivet av Xyborg:

NAEJ! Jag som redan är inbokad på företagets julfest då Aja, hoppas ni som kan komma får det jäkligt kul!

Att dela hotellrum i Stockholm förra gången var början på något fint, men du bryter tradition innan det ens hann bli en...

Skrivet av Bussović:

Bussovi_

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Jacob:

Att dela hotellrum i Stockholm förra gången var början på något fint, men du bryter tradition innan det ens hann bli en...
Bussovi_

Du var ju typ aldrig där! Mr tillbaka 4 på morgonen

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Feb 2011

Jag hänger gärna på! Om man som jag är ny i Stockholm är ju detta perfekt!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Xyborg:

Du var ju typ aldrig där! Mr tillbaka 4 på morgonen

Nu tillskriver du mig något som inte är sant.

Klockan var faktiskt 6.

Skrivet av fredrik.andersso:

Jag hänger gärna på! Om man som jag är ny i Stockholm är ju detta perfekt!

Visst är det? Varmt välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017

Jag kommer gärna! Jacob oro dig inte om ev. problem, jag fixar sånt

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 600W, Rampage III Extreme, i7 980x (4ghz), MasterLiquid ML240L RGB, MSI GTX970, 24gb Ram [HyperX Genesis & Vengeance], 240gb OCZ SSD + 2TB Seagate Barracuda. 
Ducky Cherry MX brun tangentbord, Logitech G402, Asus MG279Q, Samsung Syncmaster och Asus PCE-AC68.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av iknight:

Jag kommer gärna! Jacob oro dig inte om ev. problem, jag fixar sånt

Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Count me in plx.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

@Jacob: vara omringad av nördar en hel kväll? sign me up

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003

Jag hakar gärna på

Spelburk: Fortress FT02 | R7 Ryzen 1700@Stock | Corsair AX850 | Samsung 830 256 GB | Palit Jetstream GTX 1080 | G.Skill 3200MHz 32GB RAM | ROG Swift PG279Q
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av prophetic:

Count me in plx.

Skrivet av robbonn:

@Jacob: vara omringad av nördar en hel kväll? sign me up

Skrivet av Rosslan:

Jag hakar gärna på

Då ses vi den 6 december!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Ooh, bull and bear kan nog bli toppen! skriv gärna upp mig

| Ryzen 2600@4ghz | Asus prime x470 pro | Msi rtx 2070 | Corsair 16gb 3ghz | Samsung 970 evo plus | Asus mg279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping (& Sthlm)
Registrerad
Apr 2012

Jag är på!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Ragin Pig:

Ooh, bull and bear kan nog bli toppen! skriv gärna upp mig

Skrivet av dix_xib:

Jag är på!

Välkomna!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm; Gärdet
Registrerad
Sep 2002

Trevligt! tjing pax om det finns plats!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

Kommer gärna, skriv upp mig!

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Doktorand