Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 6 december

Trädvy Permalänk
Skäggig legend
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

ping @SunQ

Tråden om Skägg!

Ryzen 5 3600@4,2Ghz - 16GB CL16 - RX Vega 56 - MG279Q - BX500 480GB + 4TB WD
LG 65" OLED B6

 Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 
Office: - MacPro 5,1 - 12-core - GTX1060 - 512GB SSD - 64GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Jag kommer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Det hade ju vart grymt kul men ska ju på julbord med jobbet då..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Varför bokas sånt här in när jag jobbar?😭

Skickades från m.sweclockers.com

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av JoXo:

Trevligt! tjing pax om det finns plats!

Skrivet av Dakkie:

Kommer gärna, skriv upp mig!

Skrivet av Nissling:

Jag kommer!

Välkomna!

Skrivet av XHI:

ping @SunQ

Skrivet av niagi:

Det hade ju vart grymt kul men ska ju på julbord med jobbet då..

Prioriteringar!

Skrivet av Hugashaka:

Varför bokas sånt här in när jag jobbar?😭

Förlåt!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Eftersom @Patashnic missade förra tillfället med tre månader bjuder jag in dig till den 6 december! What say you?

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Kul att bli pingad till detta event.
Kan inte lova något i dagsläget, har stört mycket att göra hela den veckan. Finns risk att det blir en sen kväll på jobbet.

Men när är senast jag måste bestämma? Vet mer på måndag/tisdag

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Maj 2012

Åååh, jag vill med! Men jag kan inte Julbord med jobbet..

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av SunQ:

Kul att bli pingad till detta event.
Kan inte lova något i dagsläget, har stört mycket att göra hela den veckan. Finns risk att det blir en sen kväll på jobbet.

Men när är senast jag måste bestämma? Vet mer på måndag/tisdag

Så länge det finns platser kvar är det lugnt om du återkommer! Men oavsett tycker jag vi klämmer in dig.

Skrivet av CynXen:

Åååh, jag vill med! Men jag kan inte Julbord med jobbet..

Det var då själva fan vad folk ska på julbord. Skulle kunna tro vi går in i december månad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Hade jag haft en stabilare inkomst än den jag har just nu så hade jag definitivt kommit! Nu vågar jag inte fråga frugan igen om hon kan sponsra.

Kanske är bäst nu när @Xyborg inte heller kommer

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Viktorph:

Hade jag haft en stabilare inkomst än den jag har just nu så hade jag definitivt kommit! Nu vågar jag inte fråga frugan igen om hon kan sponsra.

Kanske är bäst nu när @Xyborg inte heller kommer

Haha, vilken bromance vi fick till. Eller är det bara ett case av "gamla gubbar leka bäst"? Nästa gång får vi se till att sätta av tid och dyka upp båda två!

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Fick ok av regeringen att joina. Så skriv upp mig

FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i7 2700K @ 4,4GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | Dark Rock 3 | Zalman HP850 | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB | Samsung 860 Evo 1TB | Belinea 2485 S1W & LG L2010T & AOC 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Hell yeah!

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

@Jacob Pong!

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av darkshippo:

Fick ok av regeringen att joina. Så skriv upp mig

Skrivet av Tempel:

Hell yeah!

Skrivet av Daemon:

Woho! Välkomna!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Tycker ta mej fan att återväxten ska upp på agendan

Jag tjatar på mina döttrars pojkvänner att joina swec, vad gör ni andra?

Tjejerna känns mil långt borta att få med... men dom gillar nördar så hoppet lever

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1592/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2002

@Jacob: Haha ja, det blev lite fel förra gången.
Kan tyvärr inte denna gång...

CPU: AMD Ryzen R7 3800X @ 4.25 Ghz Grafikkort: Powercolor Vega 56 Red Dragon 8 GB 1590 MHZ/900 MHz Moderkort: MSI X470 GAMING PLUS Minne: G.Skill Flare X (4x8GB) @3466 MHz CL14 Chassi: Fractal Design Define S Nätdel: Corsair HX850 Bildskärm: Acer 27" XF270HUA Datorljud: Triangle Elara LN-01A + Focal-JMlab Chorus SW700S
TV: LG B7 65" Konsol: PS4 Pro samt PS Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2003

En plats till mig tack. Har inte lust att vara i Finland just den dagen.

Har misat alla möten hittills pga att jag haft haft lite svårt att komma til dem.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Patashnic:

@Jacob: Haha ja, det blev lite fel förra gången.
Kan tyvärr inte denna gång...

Attans! Tänkte det var värt att fråga i alla fall.

Skrivet av tormentor:

En plats till mig tack. Har inte lust att vara i Finland just den dagen.

Har misat alla möten hittills pga att jag haft haft lite svårt att komma til dem.

Just den 6 december låter Stockholm bättre än Finland. Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2012

Jag hade väldigt trevlig under 20:års firandet så jag kommer gärna på ett till event!

"Gullet" {Switch 810 vit} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 3820} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Asus GTX 770 DC2 SC (SLI)} {Evga GTX 460 (PhysX)} {Corsair AX1200i} {Phanteks PH-TC14PE} {Samsung 850 256 GB} {6 TB HDD }

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Xyborg:

Haha, vilken bromance vi fick till. Eller är det bara ett case av "gamla gubbar leka bäst"? Nästa gång får vi se till att sätta av tid och dyka upp båda två!

Haha, absolut! Det tycker jag vi måste ordna upp! Det var nog en kombination av både bromance och oldmance då? Vi får skylla på att vi var jetlaggade efter den långa resan.

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2011

Klart man dyker upp! Sign me up!

i7 5930k | MSI X99A SLI Plus | 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair AX1500i | Strix GTX 970 | 400 GB Intel 750

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Viktorph:

Haha, absolut! Det tycker jag vi måste ordna upp! Det var nog en kombination av både bromance och oldmance då? Vi får skylla på att vi var jetlaggade efter den långa resan.

Lägg av, @Xyborg är ju bara ett år äldre än mig. o.o

Skrivet av SchaaSchaa:

Jag hade väldigt trevlig under 20:års firandet så jag kommer gärna på ett till event!

Skrivet av Container:

Klart man dyker upp! Sign me up!

Varmt välkomna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Jacob:

Lägg av, @Xyborg är ju bara ett år äldre än mig. o.o
Varmt välkomna!

Den där magiska 30-årsgränsen vet du. När den är fulländad eller riktigt nära, då är man en oldie.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Viktorph:

Den där magiska 30-årsgränsen vet du. När den är fulländad eller riktigt nära, då är man en oldie.

Jag har ju precis fyllt 30! Det är bara ni som är gamla i sinnet, i synnerhet @Xyborg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Jul 2008

Ta chansen @Joakimbeijer du snackade om att du är sugen på anställning på Swec. Flertalet från redaktionen kommer vara med, ett utmärkt tillfälle att bli bekant med folk på redaktionen och öka chansen till jobb där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Jacob:

Jag har ju precis fyllt 30! Det är bara ni som är gamla i sinnet, i synnerhet @Xyborg!

Tids nog kommer den till dig också, var så säker. Jag och @Xyborg är ju trots allt ett år äldre.

Det är ganska mysigt att bli kallad gubbe av sin tant för att man gillar dokumentärer, att gå och lägga sig samtidigt som kidsen vid 21.00 och att avnjuta en kopp kaffe och läsa dagstidningen. Jag är född i fel tidsepok får jag höra...

När jag var yngre (typ 30) så orkade jag också supa som er ungdomar. Nu skulle det krävas mer än alkohol för det. 😁

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Jacob:

Skrivet av Viktorph:

Tids nog kommer den till dig också, var så säker. Jag och @Xyborg är ju trots allt ett år äldre.

Det är ganska mysigt att bli kallad gubbe av sin tant för att man gillar dokumentärer, att gå och lägga sig samtidigt som kidsen vid 21.00 och att avnjuta en kopp kaffe och läsa dagstidningen. Jag är född i fel tidsepok får jag höra...

När jag var yngre (typ 30) så orkade jag också supa som er ungdomar. Nu skulle det krävas mer än alkohol för det. 😁

Jag är precis likadan. Det är bara en tidsfråga för dig med Jacob, snart kommer du inte palla att vara ute och röja till 5 på morgonen heller Som tur är för mig är frugan en 28-årig "tant", så hon är likadan

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta/Håbo
Registrerad
Mar 2009

Jag anmäler mig till en av de kvarvarande platserna.

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av SvanteP:

Jag anmäler mig till en av de kvarvarande platserna.

Varmt välkommen!