Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 6 december

Trädvy Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Hell yeah, kommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av tcntad:

Hell yeah, kommer!

Hell yeah!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Jacob:

Hell yeah!

Lets party:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Jacob:

Jag vet inte riktigt, men det där löser ni!
Du är mer än välkommen! Ses på fredag.

Skrivet av Dakkie:

Jag har ingen aning om vem han är eller varför jag är taggad haha jag är intresserad och dyker 100% upp iaf!

Nu får jag dra tillbaks mitt påstående. Jag har trots allt fått förhinder, så min plats kan återfalla till folket! Dock ses vi nästa gång, ha så kul

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Doktorand

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Dakkie:

Nu får jag dra tillbaks mitt påstående. Jag har trots allt fått förhinder, så min plats kan återfalla till folket! Dock ses vi nästa gång, ha så kul

Tråkigt! Nästa gång då.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Jacob:

Tråkigt! Nästa gång då.

Jajemen! Även om jag håller med om att maten får en horisontell tumme från Hötorget så hade jag väldigt trevligt!

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Doktorand

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Registrerad
Mar 2008

Har annat under kvällen men dyker nog upp på efterfesten! Ska försöka att dra med mig @bl0m1!

Allt skoj händer på SweClockers Discord!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Gix:

Har annat under kvällen men dyker nog upp på efterfesten! Ska försöka att dra med mig @bl0m1!

Grymt, ni är båda hjärtligt välkomna!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Boom, imorgon händer det! The Bull and Bear Inn ringde mig häromdagen med anledning av att det är en stor bokning. De kom med ett väldigt tydligt önskemål om att vi alla gärna får vara på plats till klockan 18. Med detta säger jag inte att ni ska avboka om ni blir senare än så, men ni som kan försök gärna hålla tiden.

Tänkte även vara schysst och meddela senare under dagen att vi blir färre än min ursprungliga bokning. Så har ni någon vän på SweClockers som vill med se till att tjata på denne att skriva en rad i tråden de närmsta timmarna!

@loevet @JonasT @Kenneth @Laxpudding @Edin @ceEEEEo @Klorixx @jreklund @Gurt @XHI @Trigger @holter @PlogarN97 @Apanx @fredrik.andersso @iknight @prophetic @robbonn @Rosslan @Ragin Pig @dix_xib @JoXo @Nissling @darkshippo @Tempel @Daemon @tormentor @SchaaSchaa @SvanteP @moreempty @Dalek @Yoshman @vilse.se @DerpMcDerp @Sawyar @tcntad

Trädvy Permalänk
Skäggig legend
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

Som jag meddelat @Jacob så har jag smällt på mig en dunder förkylning, ?influensa? och ser ingen annan utväg än att tyvärr avboka haderajadrickandet med er nördar. #sadkitten

Tråden om Skägg!

Ryzen 5 3600@4,2Ghz - 16GB CL16 - RX Vega 56 - MG279Q - BX500 480GB + 4TB WD
LG 65" OLED B6

 Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 
Office: - MacPro 5,1 - 12-core - GTX1060 - 512GB SSD - 64GB DDR3

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av XHI:

Som jag meddelat @Jacob så har jag smällt på mig en dunder förkylning, ?influensa? och ser ingen annan utväg än att tyvärr avboka haderajadrickandet med er nördar. #sadkitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Sitter hemma med lätt feber men jag hoppas på att det är bättre när jag vaknar imorgon!
Hoppas på att det inte är något värre på g...

Hursom, det verkar ju inte som jag ”håller” någon plats för någon annan enligt listan då det finns platser kvar. Om så skulle vara fallet så boka bort mig.

Behåller gärna platsen och hoppas på bättring imorgon

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1592/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Trigger:

Sitter hemma med lätt feber men jag hoppas på att det är bättre när jag vaknar imorgon!
Hoppas på att det inte är något värre på g...

Hursom, det verkar ju inte som jag ”håller” någon plats för någon annan enligt listan då det finns platser kvar. Om så skulle vara fallet så boka bort mig.

Behåller gärna platsen och hoppas på bättring imorgon

Usch då, krya på dig till imorgon. Absolut, du kan behålla din plats!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Vi ses imorgon! Jag tar kärran till Östermalmstorg så om någon behöver skjuts hem på kvällen är det bara att knacka mig på ryggen så kan vi nog lösa det...

Trädvy Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Så samlas utanför strax innan?

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Nissling:

Vi ses imorgon! Jag tar kärran till Östermalmstorg så om någon behöver skjuts hem på kvällen är det bara att knacka mig på ryggen så kan vi nog lösa det...

Skrivet av tcntad:

Så samlas utanför strax innan?

Gå upp till övervåningen så ses vi där! Jag kommer se till att vara på plats 10-15 min innan klockan 18.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

mid-sentence

@Dakkie: jag har tydliga tecken att alltid att utesluta verb. Jag tänker dem men får aldrig ner på dem skrift. Där för ser det konstigt ut.
Hö gott, på Bull and Bear....Kan inte rå för det..Sorry... dysgrafi/dyslexi av eller nått ett helvete att stava till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta/Håbo
Registrerad
Mar 2009

Jag dyker nog upp just in time, har ett möte i Uppsala som slutar kl 17 så kommer direkt från jobbet.

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2007

@Jacob: Tackarrrrrr :-Þ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2003

Har ingen koll om någon nämt on namskyltar tidigare.

Jag är iaf hyffsat lätt att känna igen: Svartklädd kedjerökande tjock gubbe med halvlångt hår, skägg och luktar bryggeri.

Om någon vill bli skrämd i förväg, kan jag lägga upp en bild också... ;-}

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av tormentor:

Jag är iaf hyffsat lätt att känna igen: Svartklädd kedjerökande tjock gubbe med halvlångt hår, skägg och luktar bryggeri.

Det stämmer nog in på rätt många, kanske inte allt men på det hela

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Tempel:

Det stämmer nog in på rätt många, kanske inte allt men på det hela

Ditt fel då; lägger upp en bild på hur glad jag ser ut efter att hittat en ca 3 meter djup dike på cykeltur.

(Är iaf inte så elak att bilden syns direkt.)

https://forumbilder.com/i/rdxn

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av tormentor:

Du får en namnskylt på plats!

Trädvy Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av tormentor:

Haha.. ingen fara

En annan dyker upp i sin 1177-tröja och knegarbrallor

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Ba-bara-baaa! Nu är det bara tre timmar kvar. Vill åter påminna om att alla som kan gärna får försöka vara i tid till klockan 18, annars blir The Bull and Bear Inn besvikna på mig och kanske inte tillåter en sån här stor bokning från mig igen.

Vi sitter på övervåningen. Så det är bara komma dit, så sitter jag där med namnlappar åt alla! Jag fick tyvärr svårt att hitta priser den här gången då alla våra partner antingen var bortresta eller inte hade tid att vara på plats, så det blir inget quiz. Men jag tror vi får det trevligt ikväll ändå, eller vad säger ni?

Vi ses klockan 18:00!

@loevet @JonasT @Kenneth @Edin @ceEEEEo @Klorixx @jreklund @Gurt @holter @PlogarN97 @Apanx @fredrik.andersso @iknight @prophetic @robbonn @Rosslan @Ragin Pig @dix_xib @JoXo @Nissling @darkshippo @Tempel @Daemon @tormentor @SchaaSchaa @SvanteP @moreempty @Dalek @Yoshman @vilse.se @DerpMcDerp @Sawyar @tcntad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Jacob:

Ba-bara-baaa! Nu är det bara tre timmar kvar. Vill åter påminna om att alla som kan gärna får försöka vara i tid till klockan 18, annars blir The Bull and Bear Inn besvikna på mig och kanske inte tillåter en sån här stor bokning från mig igen.

Vi sitter på övervåningen. Så det är bara komma dit, så sitter jag där med namnlappar åt alla! Jag fick tyvärr svårt att hitta priser den här gången då alla våra partner antingen var bortresta eller inte hade tid att vara på plats, så det blir inget quiz. Men jag tror vi får det trevligt ikväll ändå, eller vad säger ni?

@loevet @JonasT @Kenneth @Edin @ceEEEEo @Klorixx @jreklund @Gurt @holter @PlogarN97 @Apanx @fredrik.andersso @iknight @prophetic @robbonn @Rosslan @Ragin Pig @dix_xib @JoXo @Nissling @darkshippo @Tempel @Daemon @tormentor @SchaaSchaa @SvanteP @moreempty @Dalek @Yoshman @vilse.se @DerpMcDerp @Sawyar @tcntad

Efter det inlägget känns det kasst att meddela pga sjukdom att jag inte kommer, 0-2 Swecträffar...

Spelburk: Fortress FT02 | R7 Ryzen 1700@Stock | Corsair AX850 | Samsung 830 256 GB | Palit Jetstream GTX 1080 | G.Skill 3200MHz 32GB RAM | ROG Swift PG279Q
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Kan man slinka in senare om man har vägarna förbi, även om man inte bokar in sig?

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!
[ [ MSI X470 Gaming Pro Carbon ⦿ Ryzen 3600 ⦿ Dark Rock Pro 4 ⦿ G.Skill Flare X 3200MHz CL14 (2x8GB) ⦿ Intel 660p M.2 1 TB ⦿ ASUS 1070 ROG Strix Gaming ⦿ Corsair RM750X ⦿ Define C TG ⦿ Corsair LL120 x3 ⦿ Corsair LL140 x2 ] ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av Jacob:

Sorry baby, blir förmodligen lite sent pga jobbet. Uppenbarligen är det så att jag får stänga kaféet... @apanx spara mig ett plats )
Edit: vill nån stanna förbid bjuder jag på kaffe

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 600W, Rampage III Extreme, i7 980x (4ghz), MasterLiquid ML240L RGB, MSI GTX970, 24gb Ram [HyperX Genesis & Vengeance], 240gb OCZ SSD + 2TB Seagate Barracuda. 
Ducky Cherry MX brun tangentbord, Logitech G402, Asus MG279Q, Samsung Syncmaster och Asus PCE-AC68.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Blir middag och sen utgång.

FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i7 2700K @ 4,4GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | Dark Rock 3 | Zalman HP850 | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB | Samsung 860 Evo 1TB | Belinea 2485 S1W & LG L2010T & AOC 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

Jag kommer förbi om det det finns plats kvar.

FluFFen