Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket pengar Elgiganten redan nu förlorat på att inte öka sin kapacitet mer för Black Friday. Det är ju inte ens fredag än och det är redan timmeslånga köer

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagbard§1234:

Jag har "kommit in" 2 gånger men båda gångerna fått upp "tyvärr har ett fel uppstått som hindrar dig från att gå vidare i systemet. Var god försök igen eller ring kundservice"

Två gånger?? Sluta tränga dig i kön för fan! =D

Permalänk
Medlem

Är kluven.

Ute efter en Ryzen 5 3600, och har väntat på ett bra pris på den. Nu har dock Dustinhome en Ryzen 5 3600X för i princip samma pris som en 3600. Är det värt att plocka hem den, eller vänta på ett bra pris på en 3600 istället?

Permalänk
Medlem

Går att komma förbi kön på elgiganten, klicka på stop innan den hinner ladda kösidan. Han lägga in ett xbox men när jag skulle betala så vägrade den att byta till gratis frakt utan kunde bara välja hemleverans så skippade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Jag har aldrig handlat nåt på black friday eller stått i såna här köer, så jag fattar hart när ingenting av hur sånt här går till.

Det gör inte vi heller. Det är vår tids trolleri, alla blir förbryllade, några vill förklara, några blir snea, några blir glada. Nästa år gör vi samma grej igen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag gillar Elgiganten annars, men vid BF blir de Felgiganten. Nåja, vad tror ni om CDON, kommer de ha magiska deals vid midnatt eller kör de bara "Black days" mellan vissa datum, som det ju står på hemsidan?

Permalänk
Medlem

Det är samma visa varje år och samma klagande här på forat över att en inte kommer in på elgigantens sida

Permalänk

Kom helt plötsligt in och la en beställning och sen blir man utskickad till kön igen. KATASTROF!

Permalänk
Skrivet av bgylf:

Finns det nåt annat än 4sound och musikbörsen nuförtiden? Kika på dom två iaf, inte omöjligt dom kör nån raid.

musikbörsen blev 4sound för några år sen, och 4sound har nu konkat :/ men har musikanten här i Lule och tänker kolla om thomann kör nåt!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blue Ace:

Går att komma förbi kön på elgiganten, klicka på stop innan den hinner ladda kösidan. Han lägga in ett xbox men när jag skulle betala så vägrade den att byta till gratis frakt utan kunde bara välja hemleverans så skippade det.

Vad menar du med stop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vilket GPU var det? En av de med väldigt få i lager eller?

För mig så var den där 2060 för typ 2400 intressant, men palla med dessa kötider hah.

Den verkar bortplockad! Andra som tagit slut e kvar på sidan men inte det!

Permalänk
Medlem

Så kul. Vad hade folk väntat sig? Vad skulle gå annorlunda mot tidigare år?

Det fanns ju ändå bara begränsat antal varor. Stod väl 100+ på xboxen, vad menas med det? Max 199? Fan, säg att dom har 10000 i lager, det sitter väl ändå ungefär 1 mille Svensson och är köpsugna...

Så även om dom istället för ett kösystem hade skalat upp sina servrar så att alla hade kommit till kassan samtidigt, hade det handlat om sekunder som avgör vilka som fick igenom ordern eller ej ändå... så då hade folk varit sura på det istället.

Det är ju det här jag har tjatat om hela veckan, systemet där man chocksänker ett fåtal produkter är ju idiotiskt då det bara skapar frustration och besvikelse hos dom flesta spekulanterna.
Det vore ju bättre att bygga en BF-rea på ett koncept där man faktiskt har produkter att sälja kunderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det gör inte vi heller. Det är vår tids trolleri, alla blir förbryllade, några vill förklara, några blir snea, några blir glada. Nästa år gör vi samma grej igen.

Bästa beskrivningen av black friday eve X)

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa ett Xbox nu, men blev utskickad till 1 timmes kö när jag tryckte på "skicka beställningen", men kollade mailen och där låg en beställningsbekräftelse.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sten sax påse:

musikbörsen blev 4sound för några år sen, och 4sound har nu konkat :/ men har musikanten här i Lule och tänker kolla om thomann kör nåt!

Ser inget på Thomann men Gear4music har. Har beställt därifrån en gång, funkade bra.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

musikbörsen blev 4sound för några år sen, och 4sound har nu konkat :/ men har musikanten här i Lule och tänker kolla om thomann kör nåt!

Aha, så långt efter var jag.. Hoppas du hittar nåt!

Permalänk
Medlem

Gällande Elgiganten, blockerar man skript från queue-it.net kommer man in på sidan.
Har ej provat lägga i varukorg eller annat

Permalänk
Skrivet av Torhrolfr:

Måste påpeka att kösystemet Elgiganten har i år är fantastiskt. Sajten kraschar ju varje år så det var på tiden att vi fick se en fungerande lösning.

Jag köade upp i god tid kl 21:30. Jag fick ett helt klick på hemsidan tills jag sattes i NY kö, denna gång på "Över en timme".
I en annan tab hade jag "5 minuters kö", där laddade den till sist elgiganten.se och satte mig sedan direkt i ny kö på 1h+.
Elgiganten.se går i snigelfart för mig nu. Och själva kösystemet verkar också överbelastat - "Väntar på queue-it.net" i över 15 minuter nu.

Permalänk
Skrivet av Torhrolfr:

Måste påpeka att kösystemet Elgiganten har i år är fantastiskt. Sajten kraschar ju varje år så det var på tiden att vi fick se en fungerande lösning.

fungerande? jag hade en min i väntetid... alltså efter kl 22... sen kom !transmission error" upp o min köplats försvann.. nu har jag mer än en timme... vafan man ska ju jobba liksom.. e de verkligen värt dessa hundringar o sitta uppe

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Orman:

Är kluven.

Ute efter en Ryzen 5 3600, och har väntat på ett bra pris på den. Nu har dock Dustinhome en Ryzen 5 3600X för i princip samma pris som en 3600. Är det värt att plocka hem den, eller vänta på ett bra pris på en 3600 istället?

Sitter i samma sits. Har hållit koll på Dustinhomes lagersaldo, tror det kommer finns kvar varor tills efter tolvslaget. Då ska jag kika om det kommit något bättre erbjudande! Såg att man fick med ett gratis spel med 3600X varav en av dom var Borderlands 3 vilket jag funderade på att köpa så kanske blir en sån oavsett.

Permalänk
Medlem

KÖ!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så kul. Vad hade folk väntat sig? Vad skulle gå annorlunda mot tidigare år?

Det fanns ju ändå bara begränsat antal varor. Stod väl 100+ på xboxen, vad menas med det? Max 199? Fan, säg att dom har 10000 i lager, det sitter väl ändå ungefär 1 mille Svensson och är köpsugna...

Så även om dom istället för ett kösystem hade skalat upp sina servrar så att alla hade kommit till kassan samtidigt, hade det handlat om sekunder som avgör vilka som fick igenom ordern eller ej ändå... så då hade folk varit sura på det istället.

Det är ju det här jag har tjatat om hela veckan, systemet där man chocksänker ett fåtal produkter är ju idiotiskt då det bara skapar frustration och besvikelse hos dom flesta spekulanterna.
Det vore ju bättre att bygga en BF-rea på ett koncept där man faktiskt har produkter att sälja kunderna?

Håller med. Föredrar de siter som kör lite mjukstart och har en jäkla massa produkter nedsatt 20-30% (typ webbhallen, inet, cdon, etc). Så kan man browsa runt lite i lugn o ro, smutta på en whiskey, och trycka hem några grejer.

Permalänk
Medlem

Seriöst. När jag väl fick komma in så tog det skitlång tid för sidan att ladda (servrar i Nordkorea eller?) och sedan när jag klickade mig fram så blev jag placerad i kö igen. FU Elgiganten! Tar mina pengar någon annanstans.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Gällande Elgiganten, blockerar man skript från queue-it.net kommer man in på sidan.
Har ej provat lägga i varukorg eller annat

Kanske lite "noob" här men hur gör man det?

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Gällande Elgiganten, blockerar man skript från queue-it.net kommer man in på sidan.
Har ej provat lägga i varukorg eller annat

Snabb-guide! Hur blockerar man script?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floristen:

Jag köade upp i god tid kl 21:30. Jag fick ett helt klick på hemsidan tills jag sattes i NY kö, denna gång på "Över en timme".
I en annan tab hade jag "5 minuters kö", där laddade den till sist elgiganten.se och satte mig sedan direkt i ny kö på 1h+.
Elgiganten.se går i snigelfart för mig nu. Och själva kösystemet verkar också överbelastat - "Väntar på queue-it.net" i över 15 minuter nu.

Jag satte mig i kö 9 minuter efter dig och jag har inte sett Elgigantens hemsida ännu

Permalänk
Medlem

Wow, Netonnet hade 3290kr för https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cq32g1/100... i ...11 minuter? Hann precis plocka ner en katt från knäet så var den uppe på 3999kr igen. Prisjakt tror ännu den kostar 3290kr.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Var in på elgiganten här i stan, inte en enda datorkomponent inne, och inte går deras hemsida gå in på heller.. Nä, det får bli någon annan som säljer grafikkort till mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Sten sax påse:
Ljudfokus har jag beställt av förut, de har BF och haft BF.
Sedan har vi ju hifi klubben också

Permalänk
Medlem

Till er som undrar så står det fortfarande 100+ i lager på XBOX, jag skulle själv inte ha en men passade på att kolla när jag ändå kom in då den verkar vara intressant för många.