Fredagspanelen 183: Östgötska, smarta hemmet och nya Half-Life

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 183: Östgötska, smarta hemmet och nya Half-Life

Det är en udda duo som tar plats i studion för fredagsmys. Jacob och Emil hugger tag i rykande färska ämnen – från årets julklapp till nya speltjänster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, 3 videos på en dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Cenorida:

Oj, 3 videos på en dag.

Vad ska man göra när så mycket gött händer på samma gång?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Äntligen 🤪🙌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Hedersmedlem

Årets trasigaste lansering. Var det inte Galaxy fold som fick avbrytas helt?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Efterfrågar en hel fredagspanel i östgötska.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Relik 📜

Här är den utlovade omröstningen!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1576416-vad-ska-jacob-...

Skrivet av Söderbäck:

Årets trasigaste lansering. Var det inte Galaxy fold som fick avbrytas helt?

Ja, jo, du har en poäng. Fast.. är det ens en lansering om det inte.. lanseras? 🤔

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ta nästa vecka ledigt, skriv 40 timmar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Här är den utlovade omröstningen!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1576416-vad-ska-jacob-...

Ja, jo, du har en poäng. Fast.. är det ens en lansering om det inte.. lanseras? 🤔

Oooo. Svårt!
Lanseringsjippot börjar väl visserligen innan själva lanseringsdagen och någonstans är de väl fast i den limbon fortfarande.
Meeeen. Misslyckad lansering utan lanseringsdag kanske inte kvalar in

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ja, jo, du har en poäng. Fast.. är det ens en lansering om det inte.. lanseras? 🤔

Det går ju köpa galaxy fold nu https://www.elgiganten.se/cms/samsung-galaxy-fold/samsung-gal...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

@Jacob:
Hörrö!
Låter som vi vandrat ungefär samma stig senaste åren. Iaf utifrån veckans ämnen.

Jag har inte heller kommit igång med det smarta hemmet.
LG G4 har jag också haft. Eller ja - den finns kvar i en byrålåda till och med.
Sennheiser momentum wireless bonewite - yes. De är helt enkelt snyggare än de andra
Dragon age och half life har gått mig förbi.

Men jag har skött mig och spelat deus ex och mass effect iaf.

Där vinner deus ex. Huvudpersonen är svårt lökig. Yes, i know. Men det är lättare att svälja än de iiiinfernaliskt lågupplösta texturerna i masseffect 1,2 och 3. Har försökt göra om den där resan men nä. Serien behöver en remaster för iaf texturer för att jag ska kunna rekommendera det där.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo, men det får väl nästan ses som en ny produkt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Söderbäck:

@Jacob:
Hörrö!
Låter som vi vandrat ungefär samma stig senaste åren. Iaf utifrån veckans ämnen.

Jag har inte heller kommit igång med det smarta hemmet.
LG G4 har jag också haft. Eller ja - den finns kvar i en byrålåda till och med.
Sennheiser momentum wireless bonewite - yes. De är helt enkelt snyggare än de andra
Dragon age och half life har gått mig förbi.

Men jag har skött mig och spelat deus ex och mass effect iaf.

Där vinner deus ex. Huvudpersonen är svårt lökig. Yes, i know. Men det är lättare att svälja än de iiiinfernaliskt lågupplösta texturerna i masseffect 1,2 och 3. Har försökt göra om den där resan men nä. Serien behöver en remaster för iaf texturer för att jag ska kunna rekommendera det där.

Men för helvete, människa.
https://www.nexusmods.com/masseffect/mods/83
https://www.nexusmods.com/masseffect2/mods/68

Sådär. Lös. Kränkt blir man ju.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jo, men det får väl nästan ses som en ny produkt?

Det är väl hela poängen med recensenter hittar de allvarliga fel som företagets interna testare missat, så tar man tillbaka produkten och rättar till problemen.
Men visst det är stor skillnad på modellen som de tänkt släppa mot den vi fick till slut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Cenorida:

Oj, 3 videos på en dag.

Visst är det underbart?

Skrivet av Bakgrund:

Efterfrågar en hel fredagspanel i östgötska.

Så mycket hatar jag inte alla som tittar.

Skrivet av Söderbäck:

@Jacob:
Hörrö!
Låter som vi vandrat ungefär samma stig senaste åren. Iaf utifrån veckans ämnen.

Jag har inte heller kommit igång med det smarta hemmet.
LG G4 har jag också haft. Eller ja - den finns kvar i en byrålåda till och med.
Sennheiser momentum wireless bonewite - yes. De är helt enkelt snyggare än de andra
Dragon age och half life har gått mig förbi.

Men jag har skött mig och spelat deus ex och mass effect iaf.

Där vinner deus ex. Huvudpersonen är svårt lökig. Yes, i know. Men det är lättare att svälja än de iiiinfernaliskt lågupplösta texturerna i masseffect 1,2 och 3. Har försökt göra om den där resan men nä. Serien behöver en remaster för iaf texturer för att jag ska kunna rekommendera det där.

Du är inte bara konstant smittsamt jävla glad, du är lik mig också! Min LG G4 lever vidare som speltelefon till pojken och de benvita Sennheiser Momentum Wireless är klart snyggast på marknaden.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vad ska man göra när så mycket gött händer på samma gång?

Självfallet så ska ni spela in era filmer. Men nästan så att man undrar hur studion har kunnat vara tillgänglig för alla filmer

Skrivet av Jacob:

Visst är det underbart?

Absolut, inte sa jag att det var något negativt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Jag kan inte sånt

Äe men det där låter ju faktiskt strålande.
Pillade lite med nån mod till spelet för att få igång möjligheten att använda handkontroll på PC i ettan. Det var lättare sagt än gjort - då iaf. Det här var gissningsvis innan tvåan ens var släppt.
Efter det har det inte slagit mig att modutbudet antagligen har utvecklats "lite" sedan jag sist tittade in i den världen hehe.

And yes! Suget rycker till här. Bra länkning! Ska man dra alla tre i ett svep i vinter kanske?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@emilakered:
Glöm inte bort modden för att korta ned alla laddskärmar i Mass Effect 2, laddskärmarna är en videofil som måste spelas igenom även fast spelet laddat klart. Finns en mod med korta .bik filer som i stort sett ger en instant loadtimes på en SSD. Man får inte lägga in den unika laddskärmen för sista hissen vid point of no return dock, då kraschar spelet.

Permalänk
Medlem

"Jag kom fram till att det är en av AMDs fem toppingenjörer".

No, there is another

Men kul att höra att Joe var villig att gå utöver de saker som var begärda av han. Med så långa disclaimers som AMD har så kan jag nog förstå att de är trötta på att ha munkavel hela tiden.

Permalänk
Medlem

Asså när det går "off-topic" det är fasiken då det verkligen blir fredagspanel och kommer en massa bra info och personliga upplevelser etc som gör det guld

Trevlig helg på er !

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Radolov:

"Jag kom fram till att det är en av AMDs fem toppingenjörer".

No, there is another
https://www.youtube.com/watch?v=W5IhEit6NqY

Men kul att höra att Joe var villig att gå utöver de saker som var begärda av han. Med så långa disclaimers som AMD har så kan jag nog förstå att de är trötta på att ha munkavel hela tiden.

Nu är det andra gången du rättar mig om just det här, senast tyckte du att de var fem. Jag var tvungen att fråga Joe när han var här och han sa att de var totalt fem (inkl. honom) i en liknande position som han själv; Joe Macri, Mike Mantor, Mike Clark, Sam Naffziger och Jeffrey Cheng. Kanske glömde han någon eller så finns olika "tiers" internt som skapat förvirring. Ska undersöka och gå till botten med det här!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Juste! Meet & Geek i Stockholm, det händer!!!

Ringde The Bull and Bear Inn och frågade om de kunde fixa platser för sisådär 30+. "Ja för fan, det här löser vi!" Bokade bord för 40 till att börja med...

Sugen på samkväm, öl och en helkväll/natt av skoj? Skriv i tråden!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu är det andra gången du rättar mig om just det här, senast tyckte du att de var fem. Jag var tvungen att fråga Joe när han var här och han sa att de var totalt fem (inkl. honom) i en liknande position som han själv; Joe Macri, Mike Mantor, Mike Clark, Sam Naffziger och Jeffrey Cheng. Kanske glömde han någon eller så finns olika "tiers" internt som skapat förvirring. Ska undersöka och gå till botten med det här!

Det är exakt 6 st. Joe säger det själv.

Sedan så sa jag att det fanns "åtminstone 5st", så tekniskt sett så var det sant, från en viss synvinkel ¯\ /¯ .

Permalänk
Medlem

From nu så borde det vara obligatoriskt med minst två minuter snack på östgötska i alla Fredagspaneler framöver! Så underbart roligt!

SR.se har ju sin P1 Skånska

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

@emilakered: vart kvar till stängning innan operation mat påbörjades

Skrivet av Jacob:

Juste! Meet & Geek i Stockholm, det händer!!!

Ringde The Bull and Bear Inn och frågade om de kunde fixa platser för sisådär 30+. "Ja för fan, det här löser vi!" Bokade bord för 40 till att börja med...

Sugen på samkväm, öl och en helkväll/natt av skoj? Skriv i tråden!!!

Låter skoj, skall se om det går att göra lite plats i kalendern

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Radolov:

Det är exakt 6 st. Joe säger det själv.

https://youtu.be/D8m6CSlNmQA?t=1274

Sedan så sa jag att det fanns "åtminstone 5st", så tekniskt sett så var det sant, från en viss synvinkel ¯\ /¯ .

Se där, den biten missade jag. Ska lägga det på minnet, men nästa gång jag uttalar mig har de säkert blivit 7...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Görbra fredagspanel för tjyven!