Powerpoint till hemsida.

Permalänk
Medlem

Powerpoint till hemsida.

Hej.

Kanske en dum fråga men jag har hand om en liten hemsida och har fått tag i en powerpoint presentation delvis med ljud som jag vill lägga upp där. Hur går jag lättast tillväga? Går det ens att genomföra?

Mvh

Permalänk
Medlem

Alltså du kan ju ladda upp powerpointen på servern och länka till den så folk kan ladda ner den, men du kan inte visa powerpointen på hemsidan.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Alltså du kan ju ladda upp powerpointen på servern och länka till den så folk kan ladda ner den, men du kan inte visa powerpointen på hemsidan.

Tack för svar
Ok. Hmm finns det något annat sätt så man kan se den direkt på webbplatsen? Typ som ett klipp som man bara klickar igång?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske går med Office 365 på något vis? Man kan väl dela Powerpoints där?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Du kan spara det i diverse format, alla slides som bilder hade väl passat ganska bra på en webbsida exempelvis, eller film om det är ljud och/eller rörliga saker. Allt finns under exportmenyn på arkivmenyn.

Permalänk
Medlem

Beror mest på hur du vill visa powerpointen. Fil eller inbäddad (embedded).

Jag skulle ha laddat upp den på google drive och konverterat den till deras format och sedan dela den med en länk. (Kanske man kan göra den embedded med det här alternativet också?).

Permalänk
Medlem

Slideshare.net kanske kan vara något för dig?

Permalänk
Hedersmedlem

Om ljudet/animationer är viktiga kan du skapa en video av presentationen, som du sedan laddar upp på t.ex. Youtube. Sedan kan du bädda in Youtube-spelaren i din hemsida. Åhöraren kan dock inte enkelt hoppa från slide till slide, utan får spola i videon.

Om ljudet/animationer inte är viktiga kan du exportera dina slides som en PDF.