Microsoft ger mjukvaruutvecklare riktlinjer för dubbla skärmar

Permalänk
Melding Plague

Microsoft ger mjukvaruutvecklare riktlinjer för dubbla skärmar

Inför nästa års introduktion av telefonen Surface Duo ger Microsoft utvecklare riktlinjer för enheter med dubbla skärmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

De var tidigt ute med att försöka hålla ett enhetligt intryck med Windows 10 Mobile som jag körde på min gamla Lumia 950 XL. Continuum-dockan var det bästa med hela telefonen, där man fick en "close enough" Windows 10-upplevelse direkt från mobilen. Om de lyckas bygga vidare på den känslan av enhetlighet så tror jag de är nåt bra på spåren. Frågan är ju hur väl Android lämpar sig för det? Återstår att se, men jag är definitivt villig att ha ett öppet sinne kring det här under de närmaste åren. Riktigt sugen på en Surface Duo.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Minst dubbla skärmar hade alla geeks från mitten av 90 talet och programvaror på 90 talet anpassades för att man kan lägga olika saker på olika skärmar.
Det nya idag är vikbara skärmar som innebär en drös nya utmaningar. Gränssnittet man gjorde för en viss storlek ska dynamisk anpassas till en annan storlek. Man kan hantera detta på olika sätt, där ett sätt är att se dem som 2 olika skärmar.

Nå trenden är att folk inte kör så mycket appar utan använder en webblösning, där Microsoft mycket jobbar med webblösningar som ASP Core. Så jag tror att Microsoft kommer anpassa ASP Core för detta.