Permalänk

Julklappshjälpen 2019 Göteborg

Blev inbjuden till facebook gruppen Julklappshjälpen 2019 och såg att en familj med en 13-åring som önskade sig en dator till julklapp.

Citat:

Ensamstående mamma med 2 barn. 11 och 13. Mamman är arbetslös. 11-åringen har autism. Här funkar begagnade kläder till 11-åringen. 13-åringen önskar sig en dator vilket kan bli svårt. Men jag känner en som säljer begagnade och skall se om jag kan få ett väldigt bra pris eller ev få en till honom. Bägge barnen är pojkar.

Jag skulle gärna ge dom en dator om jag hade en över, men jag har lite delar och tänkte på resten av alla på sweclockers att tillsammans kan vi nog skrapa ihop en dator till grabben.

Min tanke var något i stil med en

  • 3-4 år gammal processor

  • Kompatibelt moderkort

  • 8-16 gb ram

  • vettigt nätagg

  • ett chassi

  • grafikkort

  • hdd och eller ssd

  • tangentbord

  • mus

  • skärm

Sen någon i Göteborg som kan ta emot grejerna och sätta ihop dom då det är där familjen finns.

Själv har jag ett Radeon Sapphire RX 580 nitro+ som ligger till ingen användning och ett 4 gb DDR4 minne av okänd kvalisort.

Finns det fler som vill hjälpa till och med vad?

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inga delar liggandes vad jag vet, men kan nog slänga med ett helt oanvänt trådlöst gaming headset och kan eventuellt hjälpa till med byggande osv då jag befinner mig i Göteborg. Har dock som alla andra lite tight med tid. Men hör av dig om du får ihop något!

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce