Tips på sällskapsspel

Permalänk
Medlem

Tips på sällskapsspel

Visste inte riktigt vart denna tråd kunde skapas.

Är ute efter ett sällskapsspel som kan roa 2-4 personer samtidigt. Till julen blir det att umgås med nära och utöver allt som brukar ingå så vill jag klämma in tid för att spela något tillsammans. Tycker inte det är så lätt att hitta något i djungeln av spel.

Jag tittar efter spel till PC, kommer ha 3-4 handkontroller med mig. Det kan Windowsspel, Steam eller något som kan liras via Emulator. Helst ska man kunna spela samtidigt alternativt turbaserat. RPG är nog inte så lämpligt då kan bli utdraget.

Har tidigare kört Mario kart på 4 pers och det var lagom underhållande.

Permalänk
Inaktiv

Tjena,

Här kommer några tips på Pc-spel:

- Trine spelen (tror det är upp till tre spelare samtidigt om jag inte minns fel)
- Lego Lord of the Rings är väldigt underhållande, men tyvärr max två spelare vad jag vet. Ni kanske kan turas om? Väldigt kul att titta på också
- Sonic All-stars Racing Transformed
- Overcooked

Utöver PC-spel:
- Knowledge is Power (frågesport)
- New Super Mario Bros U Deluxe
- Rayman Legends
- Mario Party spelen
- Smash brothers (inte ett stort fan själv men vet att det är uppskattat

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon311152:

Tjena,

Här kommer några tips på Pc-spel:

- Trine spelen (tror det är upp till tre spelare samtidigt om jag inte minns fel)
- Lego Lord of the Rings är väldigt underhållande, men tyvärr max två spelare vad jag vet. Ni kanske kan turas om? Väldigt kul att titta på också
- Sonic All-stars Racing Transformed
- Overcooked

Utöver PC-spel:
- Knowledge is Power (frågesport)
- New Super Mario Bros U Deluxe
- Rayman Legends
- Mario Party spelen
- Smash brothers (inte ett stort fan själv men vet att det är uppskattat

Bra förslag, tror Mario party spelen och overcooked skulle passa bra

Kan passa på att lista några spel som jag avverkat, som gett nöje för två personer.

Trine 2
Trine 3
Toy Story 3
Gauntlet Slayer Edition
Lara Croft and the Guardian of Light
Lara Croft and the Temple of Osiris
Mario kart Wii
Mario kart 8

Permalänk
Medlem

Pummel Party kanske skulle kunna vara något för er, man tävlar mot varandra i olika mini games.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Testa ”Fibbage” på steam. Kommer med i div Jackbox party-packs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Testa Bohnanza

Skickades från m.sweclockers.com