Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Mer prisvärt än HyperX Cloud II?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ale
Registrerad
Jan 2010

Mer prisvärt än HyperX Cloud II?

Funderar på att köpa ett par HyperX Cloud II - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2983517

Finns det något annat jag bör titta på i prisklassen runt 500:-?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2008

Logitech G Pro
Steelseries Arctis 3
Corsair HS60 Surround

Asus Sabertooth S Z170, i7 7600K, Kelvin S36, Define R5, EVGA G2 750W, Corsair 16GB 3000MHZ, EVGA RTX 2070 Black, Samsung SSD 970 Evo m.2, Bruna Cherry MX <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

subjektivt vilka lurar som är bekvämast men du får nog inte bättre än Cloud 2 för 500kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Sjukt bekväma lurar med vettigt ljud. Stor bonus att det följer med tygkuddar då jag avskyr läder/fejkläder på hörlurar.

Har dock haft lite problem med mitt exemplar då usb ljudkortet som följer med strulat, mikrofonen mutar sig själv ibland när man sitter på discord/teamspeak och spelar, löses tills man sliter ut usb kabeln eller disable/enable i windows, hjälpte inte med ett nytt som jag fick av HyperX. Men känner många som kör med samma lurar utan problem så kan det lika gärna vara nå skit med mitt moderkort då jag inte testat det i en annan dator.

+ HyperX kundtjänst (vände mig till dom direkt istället för ÅF). Dom skickade ett nytt usb ljudkort utan att ens fråga om kvitto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp, Kyrkbacken 12
Registrerad
Apr 2009

Cloud 2:an är väldigt prisvärd i det segmentet, inget som direkt sticker ut i den prisklassen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
036
Registrerad
Okt 2018

Har kört lurarna ett tag, helt okej ljud, micken är inte den bästa och lurarna är inte speciellt ventilerade. Känns och sitter bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ale
Registrerad
Jan 2010

Stort tack för svaren! 🙂 Det slutade med att jag la till en hundring och tog flight-versionen. Skönt med trådlöst tänker jag.

Skickades från m.sweclockers.com