Varför skulle inte denna LED-strip funka?

Permalänk
Medlem

Varför skulle inte denna LED-strip funka?

Beställt dator till sonen, tänkte även slänga in en LED slinga antingen i burken eller på skrivbordet. Kollar på kompatibiliteten för produkterna nedan, men blir inte klok på informationen. Officiellt ska det inte klaffa, men alla kontakter ser likadana ut och jag ser inte att det inte skulle funka.

Moderkort

LED-strip

Tror ni att det funkar, och om inte, vilken prismässigt sund LED-strip skulle ni rekommendera som funkar till Moderkortet ovan utan adaptrar el. annan utrustning?

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

Det står på Asus sida för det aktuella moderkortet att det har stöd:
Aura Sync RGB: Synchronized RGB lighting technology works with a vast portfolio of Aura Sync-capable PC gear and includes support for addressable light strips.

Däremot står inte mobot med i listan som du skriver. För att vara helt säker så skicka ett meddelande via deras site och hör dig för om detta. Jag tror dock att det fungerar då det finns Aura drivrutiner för E-modellen (Win 10). Om B450-I har stöd borde E-modellen också ha stöd kan man tycka.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gautar:

För att vara helt säker så skicka ett meddelande via deras site och hör dig för om detta. Jag tror dock att det fungerar då det finns Aura drivrutiner för E-modellen (Win 10). Om B450-I har stöd borde E-modellen också ha stöd kan man tycka.

Håller helt med. Beställt den då den var billig på Inet just nu. Mailar Asus och kollar med dem, hoppas på det bästa. Tnx!

Visa signatur

----