Permalänk
Medlem

vad kan jag ta för datorn?

ska sälja min dator för att jag ska köpa ny det är:

Intel Pentium 3 processor på 1,4ghz.
QDI legend modekort med inbyggt ljud.
40gb hårddisk.
GeForce 4 Ti 128mb ddr grafikkort.
768mb ram minne.
52x cd rom.
diskettenhet.
Microsoft intellimouse explorer 3.0
Orginal tagentborg.
Hansol 920P 19" skärm (Väldigt ny)

tacksam för svar=) tror jag ej heller postat den rätt. flytta den till rätt så jag vet isåfall

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Avstängd

beror ganska mycket på vem du skall sälja den till. ska du sälja den till en datorkunnig som hellre bygger ihop sina datorer själv får du givetvis mindre än om du säljer den till en oförstående pensionär. i vilket fall som helst får du nog ganska okej för den så mellanskillnaden till en ny, bättre dator behöver inte vara så värst stor.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska kunna ta en del för den pga ditt graffekort och skärmen. Jag hade försökt ta 5k. Kanske kan ta nypriset av allting och dividera det med 2, kanske blir ett bra pris

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Gjordes P3 upp i 1,4GHz??
Har för mig att folk sagt att den sista modellen, 1,13 var sketandes varm o sånt...

Jag skulle gissa på 4000 för den maskinen annars...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

4000-5000:- för allt som allt? shit va billigt :((

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

mm, 4-5000
det var ju som inga mastodontdelar i den fast skärmen var ju najs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Gjordes P3 upp i 1,4GHz??
Har för mig att folk sagt att den sista modellen, 1,13 var sketandes varm o sånt...

Jag skulle gissa på 4000 för den maskinen annars...

Japp Pentium III Tulatin (alltså inte CU) finns upp till 1.4Ghz, har själv en sådan fast Celeron varianten, men det är alltså igentligen inte samma processor som de tidigare med Coppermine, de tidigare gick bara till 1.13Ghz och knappt det har man ju hört....en PIII Tulatin prolle går inte att köra på ett mobo som inte stödjer Tulatin, (om man inte har en adapter som jag ) även fast den har samma 370 formfaktor som de tidigare PIII:erna med CU kärna...

jock3: Om det är en 1.4Ghz Celeron Tulatin du har så är den inte värd så mycket, går att köpa nya för ca 500:-, men en PIII-S 1.4Ghz Tulatin därimot kostar nånstan över 2000:-...som sagt tidigare: till rätt person uppåt en 5000:-, till en mer prismedveten person blir det destå svårare...

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

På blocket kan du nästan lätt sälja den för 6-7000kr. Där köper okunniga allting för vilket pris som helst om det tex står värstingdator säljes. Fast det är fegt att luras.

Permalänk
Medlem

hmm blocket ja.. hur vet du att dom datorerna blir sålda? okunniga köper nog inte begagnade datorer skulle jag tippa på, dom köper förmodligen något junk på siba eller dylikt... men .. vad vet jag?

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk

Skulle behåla burken för som sagt.. du får nog inte så super mycket stålar för den

Permalänk
Avstängd

Skulle nog behålla burken jag med... Har du inte en filserver redan så är det kanske dags att fixa det och då är det en bra basic sak, kanske en eller 2 hdd:s till då....

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Behåll den och uppgradera den ist.
Sälj det du inte behöver.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Är lite intresserad av skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jock3
4000-5000:- för allt som allt? shit va billigt :((

Vad hade du tänkt dig då? 10000-15000:- eller?

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

sålde AMD TB 1400, MSI moderkort, Soundblaster Live! Player, 512mb ram, 60gb disk, ATI Radeon 8500 för 4000:- på blocket så du kan lugnt ta mer än 4000:- iaf!

Permalänk
Medlem

vem sa nått om skärmen ?

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk

skärmen har mest värde..

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jock3
vem sa nått om skärmen ?

läs igenom tråden igen o kolla?