Rimlig väntetid på återköp?

Permalänk
Medlem

Rimlig väntetid på återköp?

Köpte ett par ramminnen från Webhallen ett par veckor innan black friday som jag aldrig kunde starta datorn med. Jag reklamerade minnena efter kontakt med deras kundtjänst ca , blev först nekad återköp då man förstås ville veta om det var fel på minnena. Jag var rätt hundra på att en av stickorna var trasiga men efter att man kollat så kunde man inte hitta något fel.

Sagt och gjort. Då jag i samband med reklamation köpte ett par nya ramstickor ville jag ju då göra ett återköp på de jag tidigare reklamerat som då var ca 7 dagar gamla efter att jag tagit emot varan. Saken är att jag får ingen bekräftelse eller har någonsin fått, förutom en muntlig från kundtjänst flera dagar senare, att min vara blivit registrerad för ett återköp?! Nu väntar jag på att det ska gå igenom någon refundavdelning. Ligger ute med nästan 2500kr och när man tar kontakt med kundtjänst så tror de att jag hämtat ut de reklamerade minnena flera gånger? Jag har påtalat min ångerrätt men kundtjänst som jag då pratade med tyckte inte att det behövdes.

Det verkar onekligen som att webhallen har dålig dokumentation i sina system vad man gör helt enkelt. Det senaste är att jag "troligen" har rätt men att man har mycket att göra, vilket jag kan förstå. Men en person jobbar väl ändå inte på stället?

Ni gjort återköp på webbis, hur lång tid är rimlig tills att man får någon som helst återkoppling? Nu är det ändå snart 14 dagar efter att jag reklamerat och en vecka sedan jag begärde återköp.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Köpte ett par ramminnen från Webhallen ett par veckor innan black friday som jag aldrig kunde starta datorn med. Jag reklamerade minnena efter kontakt med deras kundtjänst ca , blev först nekad återköp då man förstås ville veta om det var fel på minnena. Jag var rätt hundra på att en av stickorna var trasiga men efter att man kollat så kunde man inte hitta något fel.

Sagt och gjort. Då jag i samband med reklamation köpte ett par nya ramstickor ville jag ju då göra ett återköp på de jag tidigare reklamerat som då var ca 7 dagar gamla efter att jag tagit emot varan. Saken är att jag får ingen bekräftelse eller har någonsin fått, förutom en muntlig från kundtjänst flera dagar senare, att min vara blivit registrerad för ett återköp?! Nu väntar jag på att det ska gå igenom någon refundavdelning. Ligger ute med nästan 2500kr och när man tar kontakt med kundtjänst så tror de att jag hämtat ut de reklamerade minnena flera gånger? Jag har påtalat min ångerrätt men kundtjänst som jag då pratade med tyckte inte att det behövdes.

Det verkar onekligen som att webhallen har dålig dokumentation i sina system vad man gör helt enkelt. Det senaste är att jag "troligen" har rätt men att man har mycket att göra, vilket jag kan förstå. Men en person jobbar väl ändå inte på stället?

Ni gjort återköp på webbis, hur lång tid är rimlig tills att man får någon som helst återkoppling? Nu är det ändå snart 14 dagar efter att jag reklamerat och en vecka sedan jag begärde återköp.

Så du har skickat tillbaka via frakt och inte i en butik, förstår jag rätt?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Så du har skickat tillbaka via frakt och inte i en butik, förstår jag rätt?

Jag har köpt via frakt men fysiskt gått in och reklamerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Webbhallen har väl öppet köp 30 dagar? eller hade det gåt längre än 30 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Webbhallen har väl öppet köp 30 dagar? eller hade det gåt längre än 30 dagar?

Nä nu är det väl 14 dagar eller ngt. Men saken är att man aldrig får någon återkoppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Nä nu är det väl 14 dagar eller ngt. Men saken är att man aldrig får någon återkoppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Öppet köp i 60 dagar.
Har reklamerat och felsökt en hel del sista veckorna då det slutligen visade sig att moderkortet var defekt. Bytte tex minnen och annat i processen. Gjorde allt i butik och de hanterade alla ärende inom ett par dagar.
Exempelvis, lämnade datorn på en fredag, kunde hämta ut den på tisdagen.

Min erfarenhet är alltså att de har snabb service över disk, men det kan säkert skilja sig från butik till butik. Och precis efter Black Friday hade jag räknat med extra handläggningstid.

Sen att de inte verkar ha rätt information om hur många gånger du hämtat ut minnena och så är ju inte så bra oavsett handläggningstid.

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Jag har köpt via frakt men fysiskt gått in och reklamerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Va märkligt att du inte fått något kvitto. Jag har alltid fått ett kvitto när jag lämnat tillbaka saker, just för returen av pengarna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Va märkligt att du inte fått något kvitto. Jag har alltid fått ett kvitto när jag lämnat tillbaka saker, just för returen av pengarna

Jag har fått ett kvitto när jag reklamerade att butiken tagit emot minnena. Inget efter detta när jag önskar önskar återbetalning...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Jag har fått ett kvitto när jag reklamerade att butiken tagit emot minnena. Inget efter detta när jag önskar önskar återbetalning...

Skickades från m.sweclockers.com

hmm. De bad inte dig att stoppa in kortet i terminalen för att påbörja återbetalning när du var i butiken?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

hmm. De bad inte dig att stoppa in kortet i terminalen för att påbörja återbetalning när du var i butiken?

Nä, man ville kolla så att det inte var något fel på minnena först och den killen skulle komma 4 dagar senare. Har 40 mil till butiken så att åka dit igen är inget alternativ 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.