Permalänk
Medlem

koppla vattenslangar

hej alla samman jag sitter och funderar på att bygga en vatten kylning dator men kan inte super mycket om det och undrar måste men koppla vatten kylning på ett specielt sett eller funkar det att koppla som men vill för min tanke är att koppla från pump till cpu sen till radiator sen från radiator till grafitkort sen till radiator sen till vatten tanken och undrar om det skulle funka att koppla så eller måste men koppla efter ett viss sätt

PS jag har läs och skriv svåre heter så om det är fel gramatick eller fel stavat så behöver ni inte på pecka det

Permalänk
Medlem
Skrivet av kansen00:

hej alla samman jag sitter och funderar på att bygga en vatten kylning dator men kan inte super mycket om det och undrar måste men koppla vatten kylning på ett specielt sett eller funkar det att koppla som men vill för min tanke är att koppla från pump till cpu sen till radiator sen från radiator till grafitkort sen till radiator sen till vatten tanken och undrar om det skulle funka att koppla så eller måste men koppla efter ett viss sätt

PS jag har läs och skriv svåre heter så om det är fel gramatick eller fel stavat så behöver ni inte på pecka det

Vissa block (främst cpu) har en särskild in och ut. Se till att reservoaren placeras så att den alltid matar pumpen med vatten annars kan du köra vilken ordning som helst - det påverkar inte temperaturerna!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Avstängd

Du kan kolla på ekwb.com, de har bra guider även de inte är så lätta att hitta alla gånger.