Datorn startas om konstant och startar ej efter test av ett gammalt grafikkort

Permalänk
Medlem

Datorn startas om konstant och startar ej efter test av ett gammalt grafikkort

Hej kära SweClockare,

Nuvarande system:

  • Moderkort: GIGABYTE GA-B85M-DS3H (rev. 2.0)

  • Intel i7-4790

  • 2x8GB DDR3 1600MHz RAM

  • EVGA GTX 980

Datorn fungerade utan problem. Tänkte sälja av lite grejer här på marknaden så jag tänkte prova grafikkorten så allting fungerade som det skall innan jag la upp någonting.

Plockade ut mitt GTX 980, stoppade in ett 560 Ti, och startade datorn. Alla fläktar spann igång, och datorn startades om, och det fortsatte i en oändlighet. Fuck. Stängde av datorn. Plockade ut grafikkortet och stoppade tillbaka GTX 980:n. Samma sak hände. Datorn startade inte, ingen signal och fortsattvis i en oändlig loop.

Plockade ut moderkortsbatteriet (i ungefär fem minuter), plockade ut grafikkortet och stoppade in DVI-kabeln i moderkortet istället. Samma sak. Datorn startar inte. En oändlig loop.

Vet fan inte vad jag ska göra längre. Så jag vänder mer till er ännu mer kunniga.

Uppskattar all form av hjälp!

/Cable

Permalänk
Medlem

Strömkabeln inkopplad till grafikkortet? Kontrollera om någon kontakt/kabel sitter löst, även de du inte rört (man kan alltid komma åt något av misstag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Strömkabeln inkopplad till grafikkortet? Kontrollera om någon kontakt/kabel sitter löst, även de du inte rört (man kan alltid komma åt något av misstag).

Yes, strömkablarna var inkopplade till grafikkorten när jag provade. Har även provat att starta utan grafikkort.

Även dubbelkollat alla kablar till moderkortet nu, alla hårddiskar, SSD, osv. Allting sitter som det skall.

Damn it.

Vad mer ska man kunna prova för att lösa detta? Låter som att det är någonting så basic som jag missat helt? Låter orimligt att ett gammalt grafikkort kan skita ner ett helt system?

Permalänk
Medlem

Löste sig med gamla tricket att plocka ut RAM-minnena och stoppa in dem igen. Tack än en gång!