Permalänk

No signal

Har byggt nytt och spelade igår, lät burken stå igång över natten för att tanka hem ett spel. När jag vaknar så har jag ingen signal till skärm. Har provat olika kablar, olika portar, tagit ur gpu å kört "direkt" på moderkortet, ingen signal. Gpu lyser både rgb plus ström dioder.Vad att göra? Funkade ju utan problem igår?!

Monitor är en 32" aoc

Asus tuf gaming x570-plus
Ryzen 5 3600x
Asus rog strix rx5700 xt
Corsair vengance 8gb vit rgb 3200 x2
Thermaltake riiiing 12" rgb cpu kyla
3st 120mm thermaltake riiing fan
650w gold coolermaster modular

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutiner installerade? Senaste AMD chipset driver? Prövat en annan skärm? Sedan har 3600X ingen iGPU så du får ingen signal från moderkortet i vilket fall.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Senaste drivrutiner installerade? Senaste AMD chipset driver? Prövat en annan skärm? Sedan har 3600X ingen iGPU så du får ingen signal från moderkortet i vilket fall.

Jag kollade allt och uppdaterade igår innan jag "lämmnade" den.
Har tagit bort lilla batteriet på mk i ca 20 min, hände inget där. Har ingen annan skärm tyvärr. Hur kan det bara sluta skicka signal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Edit: DRAM led blinkar till vid boot, slocknar på en gång. CPU led blinkar till vid boot slockar på en gång, VGA led lyser hela tiden vid boot. BOOT led lyser hela tiden vid boot. Om nu detta kan hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenixAril:

Edit: DRAM led blinkar till vid boot, slocknar på en gång. CPU led blinkar till vid boot slockar på en gång, VGA led lyser hela tiden vid boot. BOOT led lyser hela tiden vid boot. Om nu detta kan hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Får du några BIOS error koder? Alltså olika pip från moderkortet.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Får du några BIOS error koder? Alltså olika pip från moderkortet.

Piper inget alls 😑

Skickades från m.sweclockers.com